Реклама

7 храни за сияйна кожа

hrana za siqina koja nar

Най-вероятно сте наясно с полезните страни на грюнколата (позната също така като кале), и можете да ги изредите още като ви бутнем от сън. Ние от LAZARA сме ви подготвили и други супер-храни, които ще се погрижат за кожата ви, като я направят еластична, хидратирана и свежа.

Реклама


Ето и въпросните 7 храни за сияйна кожа.

7 Храни за сияйна кожа – консумация и полза

hrani za siqina koja amarant

 

1. Амарант

Известен с понижаващите холестерола хранителни вещества, тази древна зърнена храна е полезна за кожата на лицето. Тя се бори със свободните радикали, които вредят на ДНК-то, като снабдява с антиоксидантния витамин Е и помага да запази кожата хидратирана с есенциалните мастни киселини на омега-3 и омега-6. Те са от решаващо значение, защото помагат на кожата да задържа вода и да изглежда по-блестяща.

2. Семена от чия

Безкрайните вариации на чия са богати на фибри и протеини. Това е една от основните храни за сияйна кожа. Семената й са пълни с омега-3 мастни киселини, които се използват за основни съставки при създаването на хидратиращи кремове и серуми. Изследвания показват, че омегите имат противовъзпалителен ефект, когато се прилагат директно на кожата.

siqina koja hrani chiq

3. Бодлива круша

Изследванията сочат, че бодливата круша помага при контролирането на холестерола. Бодливата круша съдържа антиоксиданти като токоферол – вид витамин Е, както и най-верния съюзник на кожата – естествените мастни киселини. В допълнение, те могат да предотвратят процеса на разширяване на порите. Омега-3 и омега-6 мастните киселини пазят колагеновия слой под кожата хидратиран, здрав и непокътнат, което от своя страна води до здрави пори.

4. Асай бери

Високите нива на антоцианини в асай берито са това, което го прави толкова популярен в бюти индустрията. В допълнение, плодовете му подобряват здравето на сърцето, а антиоксидантите предотвратяват свободните радикали, които увреждат кожата. Те са полезни при екзема и псориазис,  а дори може да се използват при акне, защото намаляват възпаленията.

5. Авокадо

В допълнение към неговите хидратиращи мастни киселини, авокадото съдържа и витамини E и D, които могат да ви помогнат при възпалителните реакции на чувствителната кожа. Неговата консистенция е малко прекалено тежка и оклузивна за деликатната кожа на лицето, но пък е перфектна за хидратиране. Авокадото е от най-популярните храни за сияйна кожа.

koja hrana siqina avokado

6. Тиква

Богата е на предотвратяващи болестотворните каротеноиди – витамин Е, и омега-3 мастни киселини. Маслото в семената, обаче, има една особено важна съставка – цинк, който е ензим, важен в синтезата на колагена и може да увеличи нивата на колагена.

7. Нар

Оказва се, че семена от нара са с високо съдържание на антиоксиданти и понижаващи холестерола съединения. Извлеченията от семената на плода, съдържат елагова киселина и полифенолни съединения, които могат да помогнат за предотвратяването на повредения колаген, причинено от UVB лъчите.

Може да харесате и..


Реклама