Реклама

Храни за здрава и лъскава коса

hrani zdrava kosa

Има няколко полезни храни за здрава и лъскава коса, които е добре да знаете, ако искате да постигнете видими резултати. Агресивното четкане, изправянето с преса, сешоара и стилизирането всекидневно увреждат структурата на косъма и крайния резултат понякога е отчайващ.

Реклама


Опитвате да смените шампоана, да подхранвате с маски и плащате на професионалист, който да съживи вида на косата, но като че ли нищо не помага. Решението на проблема може да не откриете в продуктите, които нанасяте върху главата, а в храните, които консумирате.

Храни за здрава и лъскава коса

hrani zdrava kosa orehi

Когато става въпрос за здрав и красив вид на косата, тялото ви се нуждае от еценциални витамини и хранителни вещества, за да може фуликулите на скалпа да получат всичко нужно за израстването на лъскав и плътен косъм. За щастие има вкусни храни, в които се съдържа нужният коктейл с витамини А и С, цинк, Омега 3 мастни киселини и протеини.

Вкусни и полезни храни за блестяща коса

hrani spanak zdrava kosa

Спанакът и другите тъмно зелени зеленчуци съдържат желязо, бета каротин, витамин С и фолиева киселина, които с общи усилия спомагат за поддържане на здрави фуликули на скалпа.

Сьомгата е богата на витамин  D, протеин, Омега 3 мастни киселини и е сред полезните храни за здрава и лъскава коса.

Макар че орехите съдържат нищожно количество селен (минерал, който причинява косопад при хора, в чието тяло има натрупано голямо количество от него), те са много полезни за здравето и красивият вид на косата.

Тиквените семки съдържат всички полезни съставки, за една чудесно изглеждаща и бързо растяща коса – протеин, Омега 6 и цинк.

Стридите са пълни с цинк и спомагат за балансиране на нивото на андрогенен хормон, което често води до проблеми, свързани с косата като пърхут, бавен растеж и косопад.

Започнете да ядете повече сладки картофи, ако косата ви вече не изглежда толкова привлекателно. Те са източник на бета каротин, който се трансформира във витамин А, който от своя страна ще се погрижи за блясъка в растителността върху главата ви.

Яйцата са богати на протеин, селен, цинк, желязо и сяра. Те са страхотни, но освен да ги консумирате, опитайте да ги използвате и за измиване на косата с хладка вода, за да я укрепите и хидратирате в дълбочина.

Ако добавите лъжичка майонеза в сандвича ви едва ли ще получите блестяща и лъскава коса резултат, но ако я втриете в скалпа си, нещата ще се получат. Използвайте я като балсам, масажирайте корените и оставете да подейства за няколко минути, след което отмийте обилно с вода.

Беконът съдържа витамин В, протеин и цинк, които ще зарадват вас и косата ви.

Месото от домашните птици съдържа много протеин, така че спокойно си похапвайте вкусно пилешко и се радвайте на красива коса.

Може да харесате и..


Реклама