Реклама

Как да ставаме по-лесно сутрин

как да ставаме по-лесно сутрин

Как да ставаме по-лесно сутрин? Има 7 начина за това

Трудно ставате сутрин? Може да обвините за това гените си, защото според последните проучвания има 15 региона на човешкия геном,  които влияят върху това какви сме – ранни птици или нощни бухали. Това, донякъде, може да ви даде оправдание за състоянието, че трудно заспивате, макар всички около вас отдавна да сънуват втори сън и съответно когато са свежи като репички на сутринта, вие да не можете да се надигнете от леглото. Докато около 50% от телесният часовник на мозъка ни се определя от генетиката и възрастта – събуждаме се с 30 минути по-рано след всеки 10 години – то другите 50% могат да бъдат обучени. Досещате ли се как? С една тренировка за събуждане.

7 начина как да ставаме по-лесно сутрин

Трябва да имате причина да станете

Нека бъдем откровени, че никога няма да отидем на зъболекар, ако нямаше опасност и страх зъбите ни да изпадат. Същото важи и за утрините: освен ако не сте биологично благословени, трябва да имате добър стимул, за да се надигнете от леглото, да се облечете с нещо впечатляващо и да се гримирате. Ранобудните и активни хора започват тренировката за събуждане с резюме на задачите за деня. Ангажиментите изискват ранна работна среща, фитнес тренировка и още куп неща, за които трябва да им стигне деня.

Не прекалявайте през първият ден

За да ставате лесно всяка сутрин, а не да отчетете само еднократен успех, опитайте да го правите постепенно. Мислете си за крайната цел (да се надигнете от завивките в 6:00 вместо в 8:00 часа, например) и след това целенасочено се събуждайте с 15-20 минути по-рано – постепенно, всеки ден. Експертите са единодушни, че това дава по-добри резултати, отколкото една голяма промяна. Това ще ви лиши от тези минути сън през нощта, но тялото ви ще се адаптира по-лесно, ако нещата стават плавно. Ето как да ставаме по-лесно сутрин.

Сложете си смарт приложение за събуждане

Наясно сме, че колкото и да са “умни”, те може и да са много дразнещи сутрин, но това е целта всъщност. Някои изискват да разклатите телефона си достатъчно, за да спрат и дори нямат опция за спиране. Други изискват да направите определен брой крачки, преди да изключат звъненето. Има и такива, които пеят и ви казват, че е време да ставате. Звучи ли приятно? Не! Но действа.

Незабавно дръпнете завесите

Е, не и ако спите без дрехи. Според д-р Андерсън ” Светлината е най-големият фактор”, когато става въпрос за нулиране на ритъма на събуждането. “Това е сигнал за бдителност.” По същия начин се внасят светлинни нива непосредствено един-два часа преди желаното време за сън, ето защо  не забравяйте, че светлината от екрана на компютъра или мобилното устройство има приблизително същия сън-унищожаващ ефект като слънцето.

Преобръщане на рутината

Ако се чувствате объркани защо не ви стига времето сутрин, имайте в предвид, че средно 12 минути се изразходват само да решите какво да облечете. Опитвайте се вечер да си подготвите тоалета за предстоящия ден според ангажиментите, както и да си направите подготовка за закуската, да си опаковате обяд за работа или раницата с фитнес дрехите за тренировката след работа. Това ще ви спести излишни изгубени минути на сутринта.

Не прекалявайте със съня през почивните дни

Питали ли сте се някога защо се будите точно преди алармата? Вътрешният ви часовник обича рутината точно толкова, колкото обичате сутрешното кафе.  Веднъж влезли в ритъм с по-ранно ставане сутрин, не трябва с лека ръка да захвърляте постигнатите резултати. “Избягвайте големи разлики между работни и почивни дни,” казва д-р Андерсън или рискувате нулиране на всичко.

Наслаждавайте се

Най-важният от всички начини как да ставаме по-лесно сутрин. Направете така, че ранните часове да бъдат най-тонизиращи и продуктивни. Без крайни срокове, без други хора, без основателни оправдания да похапнете огромна закуска. Настройте се така, че да възприемате излежаването като пропиляна възможност. Един чудесен нов ден ви очаква, няма време за губене!

 

 

 

 

източник : glamourmagazine.co.uk

Може да харесате и..


Реклама