Реклама

5 начина да пиете алкохол без да нарушите диетата си

alkohol

Всички знаем колко калорични са алкохолните напитки, но има 5 начина да пиете алкохол без да нарушите диетата си. За вашето добро здраве винаги би било добре да сте на ясно с хранителната и калоричната стойност на нещата, които поглъщате. Вижте кои са тези хитрости и се възползвайте от наученото при следващия повод – покана за питие с чаровен господин или Рожден ден на близки приятели или роднини.

5 начина да пиете алкохол без да нарушите диетата си

 1. Опитайте текила. Това е добра опция за алкохол, който, консумиран в умерени количества, може да доведе до по-лек махмурлук на сутринта. Освен това съдържа по-малко захар и въглехидрати от останалите “твърди напитки”. Това се отнася само до този вид текила, който е от високо качество, затова търсете върху етикета надпис “100% синьо агаве”, което оказва влияние на нивото на кръвната захар с по-бавни темпове, отколкото другите подсладители. А това го прави по-мъдър избор за хора с диабет и чувствителна кръвна захар. За по-здравословен коктейл “Маргарита” смесете текила, Cointreau, прясно изцеден сок от лайм, лимон, портокалов сок с хрян, обикновен захарен сироп и нотка на свежо уасаби.

 2. Избягвайте тъмния алкохол. Основно правило е, че светлите спиртни напитки съдържат по-малко захар и въглехидрати, а по-тъмните като уиски и бренди имат по-високи концентрации на конгенери, токсични съединения, които влошават махмурлука и се образуват, когато алкохолът е ферментирал. Тъмните алкохолни напитки всъщност в началото са светли, но отлежаването в  бъчви и добавянето на оцветители като карамел (горена захар), които да поддържат цвета постоянно от година на година ги превръща в характерните по-тъмни напитки.

 3. Вземете си шампанско. Има две добри причини да посегнете към чашата с шампанско – първо, искрящото вино има по-малко калории от бялото и червеното (около 85 в сравнение със 130) и второ – защото е произведено от бяло и червено грозде, което означава, че има ползите на антиоксидант, които може да получите и от парче тъмен шоколад или чаша Malbec.

 4. Прибавете суперхрани. Добавянето на здравословен компонент като цвекло, краставица, лимон, лайм, целина или диня към напитката ви може да ви осигури малко повече хидратация, заедно с доза витамини, минерали и антиоксиданти, които да помогнат в борбата с въздействието на махмурлука на сутринта.

 5. Избягвайте подсладените миксове. Стевията е 300 пъти по-сладка от захарта, но ако не сте й фен, може да използвате други естествени подсладители като кленов сироп, агаве, пюре от пресни сезонни плодове, мед от манука или от диви цветя, с които да добавите сладост към напитките си.

източник:harpersbazaar.com

Може да харесате и..


Реклама