Реклама

Как да бъдете безупречна като шеф

как да бъдете безупречна като шеф

Дамите се справят не по-малко добре на ръководни длъжности от мъжете. Но как да бъдете безупречна като шеф в този мъжки свят, да докажете своите качества като лидер и да постигнете авторитет сред колегите и служителите си? Оказва се, че има девет начина за постигане на това. Вижте ги.

9 начина да бъдете безупречна като шеф

  1. Не премисляйте много нещата.

Прекаленото обмисляне на това как ще се отрази новата ви идея върху всеки един в офиса често води до увреждане на креативността и премълчаване на нещо наистина невероятно добро. Ето защо, ако ви хрумне интересно предложение, направете нещо по въпроса, ако е в интерес на бизнеса.

     2.   Бъдете уверена в себе си.

Винаги се налага да работите с хора, които не харесвате особено, но по някаква причина всички им се доверяват, слушат ги, склонни са да им помогнат и ги уважават, макар да изричат абсолютни глупости. Знаете ли защо? Защото говорят уверено, независимо какво казват. Ето защо трябва да давате глас на мислите си с такава увереност, че ако кажете дори че небето е направено от захарен памук, всички да ви повярват.

     3 .   Покажете с действия, че знаете за какво говорите.

Разбира се, няма как да получите уважение, ако говорите уверено пълни глупости. Ето защо трябва да покажете на служителите си, че знаете за какво говорите.  Това е ключът, който може да ви отличава от останалите шефове. Използвайте прекаленото премисляне на мозъка си във ваша полза. Преди да действате, помислете над вашите идеи, установете фактите, за да се подготвите и да ги изпълните с пълна увереност.

    4.   Не се притеснявайте да сте на различно мнение с останалите.

Несъгласието с пълна зала от хора, които са съгласни един с друг може да бъде нещо страшно. Но от друга страна ще получите повече уважение, отколкото ако седите тихо на стола или не взимате участие в дебата. По-добре да бъдете личност със собствено мнение, отколкото да се влияете от останалите, които най-вероятно се подкрепят заради общи интереси, които нямат нищо общо с работата.

     5.   Странете от служебните клюки

Вероятно сте забелязали, че мъжете началници не го правят и причината да не повтарят дочути пикантни истории за служителите и колегите им е тази, че не ги интересуват. Макар понякога да са много забавни и абсурдни, никога няма да ви възприемат на сериозно, ако коментирате личния живот на останалите. Но ако сте ръководител, то непременно искате да ви възприемат на сериозно, нали?

    6.   Справете се със собствените си проблеми.

Когато имате проблем е най-лесно да се обърнете към някого с молба за помощ. Не забравяйте, обаче, че когото и да помолите, ще го натоварите допълнително с вашите неща. Не е нужно да прехвърляте собствената си некомпетентност върху друг, като му покажете слабостта си. Понякога Google може да бъде най-добрия ви приятел.

    7.    Пазете емоциите си под ключ.

Жените са емоционални, без съмнение. В това няма нищо лошо, но на работното място това може да попречи на репутацията на добрия ръководител. Ето защо, ако някой ви вбеси, просто се усмихнете и отминете. Дръжте се достойно. Не драматизирайте, ако ви се е счупил нокът, дошъл ви е цикълът или ви боли глава. Вземете нужните мерки, без да отклонявате вниманието от работния процес.

     8.   Бъдете проактивни.

Няма кратък път към успеха и ако искате да постигнете резултати, трябва да се потрудите. Изисква се упорита работа, решителност и усилия, за да успееш в живота. Бъдете проактивни и правете повече, отколкото служебните ви задължения изискват. Помислете над това, какво лично вие трябва да направите, за да просперира компанията. Хората, които поемат инициатива и правят нещо, което забелязват за нужно, почти винаги успяват в начинанията си.

    9.   Вярвайте в себе си.

Дали заслужавате респект на работното място? Да, разбира се! Ето това трябва да си повтаряте всеки ден.

Трябва да се отървете от остарялата идея, че е признак на нескромност да се говори за постиженията или че е нещо лошо открито да се търси нова възможност или повишение. Ако работите усърдно в това, с което се занимавате, вие заслужавате не по-малко от останалите. Не оставяйте повишението да отмине покрай вас, само защото сте скромна и не може да кажете на глас: ” Хей, аз заслужавам това”. Запомнете, че скромността се възприема като положително качество само тогава, когато липсват други качества.

Може да харесате и..


Реклама