Реклама

Как да се спасим след тежък ден

kak da se spasim sled tejak den

Понякога само след отварянето на очите сутринта имаме усещането за предстоящ лош ден. Вероятно нашите циркадни ритми или нашите редовни модели на съня са разстроени и са причина за това да се чувстваме раздразнителни, без енергия, без апетит и без интерес към нищо… А най-вероятно причината се крие в това, че работим твърде много и не ни остава време за качествена почивка или любимо хоби.

Реклама


Или вероятно се чувстваме самотни. Как да се спасим след тежък ден? Поемете дълбоко въздух, защото такива моменти са нормални. Понякога стресът замъглява мислите ни в много неподходящи моменти и оказва негативно въздействие върху умствените ни функции. Но за щастие, винаги има начин да се спасите от лошите дни – лесни и приятни.

Как да се спасим след тежък ден – има цели 10 начина за това

kak da se spasim sled tejak den vana

Вземете си гореща вана. Дайте си малко време за релакс и спокойствие. Добавете няколко капки лавандулово масло във водата и оставете всички напрегнати мускули в тялото ви да се отпуснат. По този начин ще изчистите съзнанието си от напрежението, което създават всички електронни устройства, с които боравите през деня.

Погледнете на нещата отгоре. Това е много лесно. Представете си ситуацията през очите на непознат. Или отидете на някое високо място и погледнете надолу към дребните хора и техните дребни тревоги. Осъзнайте, че всичко се случва с причина, дори и към момента тя да не е ясна. Излезте от проблема, разходете се, усетете прохладният бриз и си напомнете, че всичко отминава. Седнете на една пейка, вдишвайте дълбоко и се наслаждавайте на слънчевите лъчи.

И още няколко техники

kak da se spasim sled tejak den musika

Слушайте музика. Повечето от нас са изпитвали лечебното въздействие на музиката. Когато слушаме хубава песен  след кофти раздяла или пускаме приятен музикален фон, докато сме в къщи, ритмичните звуци помагат за заглушаване на крясъците в главата ни. Танцуването и пеенето също са силно препоръчителни.

Спортувайте. Правете упражнения, за да се справите със стреса. Всяка физическа дейност ще стимулира мозъчната активност и ще повиши производството на ендрофин. Тази медитация в движение ще ви осигури по-добър сън, а това ще доведе до повече енергия и по-добра концентрация.

Пишете. Излезте от главата си и материализирайте някои от тези лоши мисли. Действието на писане на нещата, които ви вълнуват върху лист хартия, може да спомогне за изтръгване корена на негативната енергия, която чувствате. Веднъж след като излязат деструктивните мисли от ума ви, ще стане по-лесно да продължите напред и да пуснете на тяхно място едно по-щастливо душевно състояние.

Обадете се на приятел. Говорете с някой, който ви разбира. Кажете: “Имам нужда да поговорим, просто защото знам, че ме разбираш.” Чуването на гласа на някой, който е загрижен за вас, може да направи чудеса с настроението ви.

Оцветявайте. Това занимание не е само за малките деца. Мислено проверете какво да запълните и оставете креативните ви идеи да се излеят, защото оцветяването е форма на активна медитация, която фокусира вниманието върху проста задача. Ще спомогне за блокиране на негативните мисли, които биха могли да се натрапят по време на концентрираната медитация, казват психолозите.

Смейте се. Проучванията са установили, че смехът от сърце е подобен на упражненията и повишава кръвният поток, разтяга мускулите и ви кара да вдишвате повече кислород. Така че си пуснете някоя комедия и се забавлявайте и смейте на глас.

Бъдете глупави. Спокойно направете някоя глупост, като например да говорите с чуждестранен акцент, да упражнявате автографа си за момента, в който ще станете популярна звезда или да гледате забавни котешки клипове в интернет. Понякога умението да се върнем назад към вътре скритото дете в нас, ни кара да оценяваме малките неща, които имаме в живота си. Така че смело седнете до фонтана и направете няколко сапунени мехури.

Променете перспективата си. Негативната енергия често се материализира, защото поставяме множество различни неща под знаменател от “първостепенна важност” в живота си. Гневът и разочарованието може да водят борба, когато си напомняме за истински важните неща за нас – семейство, приятели, домашни любимци, слънцето и виното вероятно. Винаги си напомняйте, че утре е нов ден. И че най-доброто предстои.

Може да харесате и..


Реклама