Реклама

Навиците на ултра-продуктивните хора

navicite na ultra produktivnite hora

Запитвали ли сте се какви са навиците на ултра-продуктивните хора, които сякаш успяват да се справят успешно с безброй лични и служебни ангажименти и винаги да постигат успех?

Реклама


Тайната, която се крие зад успешната им продуктивност всъщност не е толкова тайна. Те просто знаят как да управляват себе си, времето и степента на важност на задачите си и кога да казват “Не”. Не е задължително да работят по-дълго от колегите си и не са пълни “работохолици”. Просто влагат повече умствена дейност в разпределянето на ежедневните си дейности.  Ако ви е писнало от натоварения график, значи е време за промяна, с цел подобряване на работата и стимулиране на кариерата. И независимо какви препятствия блокират пътя към успешно доказване и издигане на работното ви място, не забравяйте, че имате силата да ги преодолеете. Всичко е въпрос на добра организация. Развийте 8 от навиците на продуктивните хора, започвайки още от днес.

Кои са навиците на ултра-продуктивните хора?

navici na ultra produktivnite hora

1. Те започват с най-трудните задачи

Отлагането е най-големият проблем на повечето хора. Понякога не ни се занимава с разрешаване на трудни казуси от сутринта и се опитваме да ги отложим за по-късно след обяд. Но истината е, че те никога не се осъществяват през втората половина от работния ден. Ултра-продуктивните хора са наясно с този факт и започват да работят над сложните проекти от сутринта. Много по-лесно е да се свършат несложните задачи (или тези, които ви вдъхновяват да работите по-усърдно) в края на деня.

2. Те никога не премислят проектите и грешките си

Те нямат време за това. Правят грешки, вземат си поука от тях и забравят за самите грешки, след като се справят със задачите и проектите си. Винаги се стремят да решат проблемите веднага след като възникнат. Никога не отлагат телефонните разговори и имейлите, които трябва да извършат. Този навик е труден за постигане, но си струва усилията.

3. Те често казват НЕ

Ултра-продуктивните хора  не се страхуват да отказват задачи и проекти, които не харесват или не искат да завършат. Често отказват помощ на другите, без това да ги прави егоистични. Изкуството да казваш “Не” е чудесно и полезно. Първо, защото помага на хората да свършат работата си на време. Второ, защото им остава време за почивка и да свършат домакинските си задължения. Запомнете, че не трябва да вършите чуждата работа, независимо от ситуацията, особено ако сте се захванали с достатъчно ангажименти едновременно.

4. Те никога не са мултифункционални

Мултифункционалността е хубаво нещо, но няма да ви помогне да останете продуктивни през целият ден. Всъщност, тя може да убие продуктивността. Когато правите само една задача, вие постигате по-добри резултати, отколкото ако извършвате няколко неща едновременно. Ултра-продуктивните хора се стремят да изпълняват качествено задълженията си, за това фокусират вниманието си само върху едно нещо.

5. В края на работния ден се подготвят за следващия

След тежък работен ден последното нещо, за което искате да мислите обикновено е следващия ден на работа. Обаче, ако планирате предварително деня си преди да напуснете работното си място, ще започнете с най-трудните задачи още от сутринта и няма да хабите ценно време, за да си правите списък със задачите за деня, още щом прекрачите прага на службата. Ултра-продуктивните хора винаги завършват деня си с този списък.

6. Те степенуват задачите си по важност

Когато си правят списъка със задължения приоритизират задълженията си. Започват с най-сложните, след това преминават към най-важните и ако им остане време до края на работния ден свършват и най-лесните. По този начин, те работят продуктивно, без да се изтощават.

7. Те се придържат към графиците си

Макар не винаги да бъде възможно, трябва да се придържате към графика си колкото може по-стриктно, за да бъдете продуктивни. Ако организирате служебно събрание се постарайте то да не бъде твърде продължително и отегчително. Избягвайте да дискутирате странични въпроси. Предварително си подгответе дневния ред, определете крайно време и се придържайте към плана. Ако възникнат допълнителни теми за дискутиране ги оставете за последно.

8. Те имат делегати

Ние не сме супер-човеци и понякога дори високо-продуктивните хора може да бъдат претрупани със задачи. Упълномощаването на доверени и способни хора е начин да се справят с всичко на време. Ако смятате, че може да предадете някои от дневните си задължения на друг работник, го направете, но само, ако наистина имате нужда от помощ. Хубаво е да избягвайте да го правите постоянно.

Всеки един ден може да бъде продуктивен, ако наистина искате това. Премислете ежедневните си навици и се отървете от тези, които ви пречат да бъдете ефикасни през деня. Насърчете тези, които ще ви помогнат да бъдете по-успешни и продуктивни. Надяваме се, че тези съвети ще ви помогнат за издигането в кариерата и ще подобрят живота ви като цяло. Ще съумеете ли да ги използвате правилно?

Може да харесате и..


Реклама