Реклама

Какво да не ядем по време на бременност

какво да не ядем по време на бременност

Въпросът “Какво да не ядем по време на бременност” вълнува всяка жена, която се намира в това специално и деликатно състояние. Едно от първите неща, на които започват да се отдават жените, след като разберат новината, че ще стават майки, е апетита. След като отмине сутрешното гадене ( ако изобщо има такова), храната започва да има страхотен вкус. Но има някои храни, които не са безопасни за консумация от бременните, ето защо е важно да се знаят, за да се даде на бебето възможно най-здравословният старт.

Какво да не ядем по време на бременност?

1. Недопечени меса

Може и да предпочитате пържолата си “алангле” или полу-изпечена, но бременността не е времето, в което да я консумирате по този начин. Недопечените меса не са добър и безопасен избор, когато очаквате бебе. В тях може да се съдържат някои живи бактерии, които могат да се окажат вредни и опасни за състоянието ви. Опитайте рохките яйца по нов начин или месото и може да откриете, че дори така е по-вкусно.

2. Деликатесни месни продукти

Не може да се насладите дори на сандвич с пуешко – макар това да звучи не толкова приятно, има основателна причина деликатесните месни продукти да присъстват в списъка с храни, който да избягвате през бременността. Те може да съдържат листерия, а това може да причини спонтанен аборт. Ако много ви се яде нещо от тази група, първо нека да мине термична обработка, преди да влезе в устата ви.

3. Риби с високо съдържание на живак

Това едва ли е изненадващо. Трябва да избягвате някои видове морска храна като риба меч, акула и скумрия, докато сте бременна.

4. Непастьоризирани напитки

Колкото и да са изкушаващи пресните сокове, по-разумно е да ги избягвате, докато сте в деликатно състояние на бременност, защото те могат да изложат на риск вашето бебе. Прясното мляко и плодовите сокове (които се предлагат в магазините) предлагат изобилие от полезни витамини и минерали, така че е добре да ги пиете, но се убедете, че са пастьоризирани, преди да го направите.

5. Фъстъчено масло

То не е напълно забранено, но ако вие или бащата на бебето, което носите в себе си имате алергия към тези ядки, е добра идея да ограничите консумацията му през следващите 9 месеца. Има известни доказателства, че избягването на фъстъчено масло по време на бременността може да попречи на вашия наследник да придобие фъстъчена алергия.

6. Неизмити плодове и зеленчуци

Плодовете и зеленчуците са чудесен избор за храна, по време на бременността. Те помагат да бебето да получи хранителни вещества за развитието и растежа си. Въздържайте се от това да си вземете едно зрънце грозде от магазина или каквито и да е други хранителни продукти, които не са чисти. Измивайте ги обилно с вода преди консумация, като не забравяте и колко е важна и хигиената на ръцете ви.

7. Сурово тесто

На това едва ли ще устоите трудно. Вероятно знаете, че неизпеченото тесто за сладки или каквото и да е, съдържа и сурови яйца, които са опасни за консумация. Така че, ако имате навик да си топвате пръста в него или да облизвате лъжицата, по-разумно би било да се въздържате поне, докато сте бременна.

Може да харесате и..


Реклама