Реклама

10 начина да сме бодри сутрин без кафе

nachini da sme bodri sutrin bez kafe

Има цели 10 начина да сме бодри сутрин без кафе и ако трудно ставате от леглото, след звъна на будилника, може да се възползвате от тях. Мисълта, че тези мечтани “още само 5 минути” могат да продължат в дълбок сън, често ви кара веднага да станете, защото ако не го направите сега, то по-късно ще бъде вече…късно.

Напускате комфорта на топлото си легло и тръгвате към кухнята с намерението да си направите чаша кафе, което принципно винаги помага да събудите организма си. Започвате с извършването на сутришните ритуали – миене на зъбите, обличане, приготвяне на закуската, нанасяне на грима, сресване на косата и то с минимална ангажираност и по такъв начин, че ще направите всяко зомби гордо.

Макар това да се случва на много хора по света, чудили ли сте се някога защо сутрин може да се чувствате толкова сънени и неподготвени за деня, след като сте спали препоръчителните 8 часа. Истината е, че някои от навиците ви всъщност водят до липсата на пълноценен сън, като по този начин намаляват вероятността да се събудите свежи и отпочинали. Замислете се над ежедневните си действия, които саботират добрата нощна почивка и възстановяването на силите ви.

10 причини да не се чувстваме бодри сутрин без кафе

1. Това, с което се храните е от изключително значение за начина, по който се чувствате. Когато консумирате прекалено много захар и преработени храни, нивата на кръвната захар варират стръмно нагоре и надолу, а това допринася за чувство на главоболие, глад и умора. Колкото по-здравословно се храните през деня, толкова по-добре ще се чувствате не само до края на деня, но и на следващия.

2. Времето, по което се храните също е от значение. Пикът на активността на черния дроб като цяло е по време на обяд, така че хапвайте протеини по това време. За вечеря избирайте нещо леко като салата, супа, задушени зеленчуци и др. Имайте в предвид, че колкото по-късно ядете, толкова повече натоварвате храносмилателната система да работи през нощта. Това е голям фактор за събуждане в сънено и мудно състояние. Съответно, колкото по-рано вечеряте, толкова по-свежи ще се събудите на сутринта. Освен това ще елиминирате появата на газове, подуване в стомаха, киселинен рефлукс, лошо храносмилане и много други храносмилателни проблеми.

3. Това, което пиете през деня също е важно. Избягвайте подсладените и газирани напитки и приемайте предимно вода и билкови чайове. Кофеиновите напитки не са препоръчителни в късните часове. Един чай от лайка вечер действа успокояващо и ще ви помогне да заспите лесно и дълбоко, за да се събудите свежи и пълни с енергия.

4. Един от най-очевидните навици, който е добре да се избягват вечер преди сън, са лаптопа, телевизора, смартфона и всички останали електронни устройства. Те стимулират мозъчната дейност и пречат на заспиването, съответно и на чувството за свежест на сутринта. Четенето на книга преди сън във вечерите, когато не сте много уморени е добро решение.

5. Всички имат безпокойства и страхове и те обикновено връхлитат мислите в часовете, когато сте сами, притихнали в мрака. Справянето с тях в дългосрочен план обикновено е планувано, но стресът, който причиняват тревожните мисли преди сън, обикновено безпокоят съня и накрая сутринта също се оказва стресираща. Воденето на дневник преди сън може да смекчи напрежението. Друг фантастичен метод е медитацията и дълбокото дишане.

6. Времето в графика, което планирате за физически упражнения, не трябва да бъде много късно, ако искате да се наспите добре. Интензивните тренировки вечер действат стимулиращо на организма и затрудняват заспиването. Затова е желателно да спортувате сутрин или следобед, а за вечер избирайте йога или разходка.

7. Също както времето на тренировката е от значение, така и цялостните движения през деня са съществени. Колкото по-активни и изморени сте, толкова повече ще жадувате за спокоен и възстановяващ сън.

8. Вашето легло трябва да бъде това, което мозъка ви асоциира със съня. Много хора работят в леглото си, ядат в него или сърфират в Интернет, докато си лежат удобно под завивките. Опитайте се да тренирате мозъка си да вижда леглото само като място за сън.

9. Има много хранителни вещества, които се асоциират с намаляване на нивото на безпокойство, но магнезият е доказан антистрес минерал. Приемането му намалява напрежението, елеминира болката и успокоява, като по този начин предразполага към сън.

10. Въпреки че фокусирахме вниманието върху нещата през изминалия ден, които нарушават качеството на съня, което от своя страна пречи на свежите сутрини, има и начини за енергизиране непосредствено след събуждане. Започването на деня с измиване на лицето със студена вода винаги действа ободряващо. След това се протегнете няколко пъти, за да раздвижите леко тялото и да го настроите за деня. Друг начин за по-бързо събуждане е масажирането на лицето или цялото тяло между 7 и 15 минути. Това ще подобри циркулацията на кръвта и ще стимулира лимфните възли. Чаят от джинджифил действа много ободряващо сутрин.

В заключение ви предлагаме вместо да опитвате да блокирате чувството за изтощение сутрин с чаша кафе или две, да опитате с дългосрочни решения, като започнете от здравословното хранене до промяна в начина на живот, които освен че ви донесат положителни за здравето облаги, ще помогнат да се будите бодри сутрин без кафе.

Може да харесате и..


Реклама