Реклама

Децата и здравословното хранене

zdravoslovno hranene dete plod qbalka sladkishi

Балансираното меню на децата и здравословното хранене са важни за подрастващите им организми. Всеки грижовен родител знае какво сервира на масата в къщи, но какво консумират малките наследници, когато са без надзор?

Реклама


Известно е, че сладкишите и мазните тестени закуски са пълни с празни калории, които да внасят нищо ценно в тялото. Избягвайте да купувате и да държите в дома си бонбони, вафли, бисквити, соленки, безалкохолни и всякакви подобни захарни или солени неща. Поощрявайте децата да ядат добре измити сезонни плодове за десерт.

Децата и здравословното хранене извън дома

zdravoslovno hranene dete plod grozde

Храната, която децата приемат в детската градина, забавачката или в училище също трябва да бъде питателна. За разходка, гости или излет не слагайте в раницата на малчуганите готов опакован продукт, зареден с мазнини, консерванти, сол и много празни калории. Има множество вкусни, полезни и лесни за приготвяне алтернативи. Следвайте тези съвети, с помощта на които ще вкарате наследникът си в правилният път на пълноценното и здравословното хранене, дори и да нямате възможността да наблюдавате какво попада в устата му. Допълнете предложенията според индивидуалните предпочитания на вашето дете.

 Вкусни и полезни предложения за из път

zdravoslovno hranene deca plodove zelenchuci

  • Смесете в плик микс от сурови ядки, тиквени семки, стафиди и други. За разкош прибавете няколко парченца черен шоколад. Това ще зареди с енергия и много полезни вещества вашият малчуган.
  • Лек протеинов сандвич с пълнозърнест хляб и обезсолено сирене и няколко ягоди е чудесен вариант за лека закуска.
  • Детският йогурт за пиене или похапване е любим на много малчугани, затова спокойно го сложете в раницата на детето си.
  • Ако наследника ви иска чипс, предложете му плодов. Органичен ябълков, бананов, черешов или друг чипс без глутен, добавена захар и консерванти може да намерите в зеленчуковите магазини.
  • Плодовите шишчета са забавни, а децата ги обожават. Нарежете различни плодове на парчета и ги нанижете на дървен шиш – ягодите, банана, ананаса и ябълките са чудесни за тази цел.
  • Парти хапки от малки парчета пълнозърнест хляб, покрит с резен краставица или домат са чудесен вариант за следобедна закуска.
  • Тънки пръчици морков, чушка или краставица, поднесени в чаша изглеждат забавно и вкусно.

Може да харесате и..


Реклама