Реклама

8-минутна рутина за отслабване

рутина за отслабване

Чували ли сте за тренировката 10-20-30? Представяме ви тази 8-минутна рутина за отслабване, която дава резултати, макар да е краткотрайна. Протоколът на спортуване изисква специфичен интервален формат – бягане, каране на колело, ред и т.н. при бавно темпо за 30 секунди (бавно), ускорено за 20 секунди (средно темпо) и накрая 10-секунден ускорен бърз спринт. След това сетът се повтаря отново. Тази програма е лесна за следване и ще направи тренировката на бегачите много по-приятна.

Макар проучването да не е ново, хората не спират да говорят за него. Крайният резултат от 10-секундните интервали помага за постигане на резултатите, които желаете. Искате ли да опитате? Люк Ломбардо, старши треньор в Mile High Run Club в Ню Йорк  обяснява защо тази 8-минутна рутина за отслабване (плюс загряване и охлаждане) в стил 10-20-30 дава резултати: ” Това е чудесен начин да ускорите метаболизма си и да изгорите мазнините, докато междувременно се забавлявате.” Освен това сме на ясно, че през летния уикенд предпочитате да спортувате, без да се преуморявате и да губите много време, нали?

Ето какво представлява тренировката:

Наклон: Поддържайте 1.0 наклон по време на цялата тренировка

Загряване: Започнете с 5-минутен лек джогинг на място в темпо, в което може да говорите без да се задъхвате.

Изпълнете 4 повторения от:

-30 секунди леко бягане

– 20 секунди от малко по-бързо, но контролирано бягане

-10 секунди бърз спринт

– Почивка за 1 минута – ходене или леко бягане

Завършете с охлаждане: 5 минутно бавно бягане на място с темпо, позволяващо ви да говорите.

Може да харесате и..


Реклама