Реклама

90-дневна диета – изкуството да живеем здравословно

90-dnevna-dieta

Ако сте решили, че искате да промените към здравословно своя хранителен режим, ако искате трайно да се избавите от вредните си хранителни навици, и най-вече от пристрастеността си към захарта (ако не обичате сладки неща- вече сте една крачка напред) и да се научите да живеете здравословно, то това е правилната диета за вас.

Какво е важно да знаем за диетите и изкуството да живеем здравословно?

Има няколко важни неща, които е добре да спазваме по време на всяка диета. Едно от тях – организмът трябва да е добре хидратиран. Пиите много течности. Всеки човек има различна нужда от течности, но средно статистически- по 2 до 3 литра на ден. Водата помага за по-бързото разграждане на мазнините. И като си говорим за вода- една чаша топла вода сутрин на гладно (може с малка лъжичка мед в нея) върши чудеса. Топлината допълнително спомага за изгарянето на мазнините в тялото и унищожението на токсините в него, отпуска червата, а разтвореният мед играе леко засищаща роля.  А тялото ни често бърка усещането за глад с жажда. Вечер късно, ако изгладнеете – не се изкушавайте да ядете. Тогава на помощ идват плодовете (за предпочитане е да не консумирате банани, не са забранени, но това е плодът съдържащ изключително високо ниво захар). Не забравяйте – не стресирайте тялото си с думата “диета”. Не трябва да го лишавате от любимите си храни, просто се съобразявайте по кое време на денонощието ги похапвате. Добре е да свикнете да приготвяте по-малки порции от тях. Така стомахът ви ще започне малко по малко да се свива и да се засища от по-малко храна. А какво по-хубаво от това издутото коремче да изчезне. Не става за ден или два, но щом веднъж сте решили да живеете здравословно – ще се получи. Останете положително настроени и имайте търпение към тялото си. То ще ви се отблагодари. Друго важно правило е – извършвайте колкото се може повече движения. Не всеки има време да ходи на фитнес, но няколко прости упражнения вкъщи за по 30 до 60 минути на ден ще върнат тонуса ви и бързо ще ви избавят от заседналия начин на живот. Колкото повече движения извършвате, толкова повече засилвате метаболизма си и изгарянето на “боклуците” в тялото си. Все пак “Колкото повече, толкова повече” е казал Мечо Пух. И не на последно място – алкохолът е висококалоричен и не съдържа хранителни вещества. Ограничавайте неговата консумация до минимум. Ще се изненадате колко трудоспособни и жизнени ще се почувствате. Започнете сега!

Защо да изберете тази 90-дневна диета?

С тази диета не просто ще загубите изгубите излишни килограми (без да стресирате тялото си), а ще овладеете изкуството да живеете здравословно. По-долу ще ви предложим и примерни рецепти, за да ви улесним. 90 дневната диета залага на детоксикация и комбинирането и разделянето на храните по иновативен начин. Бъдете сигурни, че тотално ще промените живота си.

Живеем в свят, в който разнообразието от храни на пазара е огромно. Но има някои супер храни, които ако свикнете да включвате редовно в менюто си, те ще направят чудеса с организма ви. Ако продължите да се храните здравословно дори след 90-дневния срок на диетата тялото ще ви е благодарно дълги години. Тази диета е най-лесният начин да доставите много ползи на организма си по достъпен и елементарен начин без стрес от лишения. По този начин се изключва йо-йо ефектът. Тялото няма да е лишено от нищо, което след 90 дни да иска “с всички сили” да си го набави. Свалете излишното тегло, променете метаболизма си и живейте дълго!

 Ето ги и примерните рецепти за 90-дневната диета

Всеки ден ще ядете различни типове групи храни. Първата хранителна група, с която ще започнете, това са храните богати на протеини, след това бобови растения и варива, въглехидрати и плодове, които ще въртите по време на 90-дневната диета, овладявайки изкуството да живеете здравословно и дълго. От изключително значение е да се придържате стриктно към съветите и графика в периода, за да постигнете видими резултати.

Ден 1- храни богати на протеини

Месо – свинско, пилешко, риба, агнешко, телешко и други, мляко, извара, соя, сирене, мляко и млечни продукти, соеви продукти и т.н. Можете да ги комбинирате със зеленчуци, които са без скорбяла като краставици, домати, спанак, зеле, червени и зелени чушки, червено цвекло, ряпа, карфиол. Можете да ядете по няколко филийки пълнозърнест хляб.

Примерно меню:

Закуска: плодове

Не смесвайте зеленчуци и плодове – златно правило. Яжте ги само по отделно. Когато и да ви се преядат някои плодове като праскови, круши, пъпеш, яжте ги по отделно, без да ги смесвате с други плодове. Важно е да ядете само една група плодове всеки път когато консумирате плодове. На следващото хранене с плодове естествено можете да смените групата плодове.

Обяд:

Пържоли на скара (свинско, агнешко, телешко)
Печени кюфтета
Сирене по шопски
Риба – задушена или печена, а не пържена
Свинско със зеле
Яйца на очи
Месото трябва да се комбинира със салата от зеленчуци, като домати, чушки, краставици, сирене, лук, маруля.

Вечерята трябва да е същата като на обяда. От съществено значение е да се яде по-малко този път – голям обяд и малка вечеря!

Ден 2 – варива и бобови култури – картофи, ориз, соя, фасул, зелен фасул, грах, леща и царевица

Примерно меню:

Закуска: Плодове

Имайте предвид правилото за ядене на само една плодова група!

Обяд:
Вегетариански сармички
Леща
Бобена супа
Гъбено ризото
Пълнени чушки без месо
Яхния с картофи и моркови
Яхния с ориз
Можете да добавите повече цвят към вашата диета като ядете всякакъв вид зеленчуци плюс пълнозърнест хляб. Можете да добавите малко сол и подправки, за да направите храната си вкусна както подобава. Имайте в предвид, че тялото ви се нуждае от някои съставки, като солта, но в умерени количества.

Вечеря: същото като обяда

Ден 3 – Въглехидрати

Всичко, което е сладко и солено на вкус е добре за вашия въглехидратен ден – торти, сладоледи, пици, спагети, сладкиши, тестени изделия. Можете да направите сос с гъби, но без месо.

Примерно меню за вашия въглехидратен ден:

Закуска: Само една плодова група, нали помните?

Обяд:

Можете да си приготвите лесен гъбен сос за спагети. Добавете подправки на доматения сос.
Тестени изделия като филийка с мармалад, вегетарианска лазаня, вегетарианска паста с гъбен сос, сладолед и торта са разрешени. Честито на любителите на сладките неща. Друг пример е пица със зеленчуци, но без месо.

Вечеря: Няколко парчета като 2 или 3 парчета торта или предпочитан вид баница, бисквити или няколко бонбона, 3 или 4 топки сладолед. Яжте няколко парченца (2 или 3) от натурален шоколад.

Ден 4 – Плодове

Можете да ядете само една плодове група на едно хранене, но вие вече знаете това. Трябва да се консумират пресни и сушени плодове, но трябва да се обърне внимание на захарността на изсъхналите. (Преди ядене можете да ги накиснете, за да омекнат. Въпрос на вкус). Можете също така да консумирате плодови сокове и компоти. По време на 4-тия ден от диетата си най-накрая можете да ядете семена, ядки в случай, че яденето само на плодове не е достатъчно за организма ви. Вслушвайте се в него. Вие все още не забравяйте, че не трябва да се смесват плодовите групи, нали?

Яжте всеки ден различна плодова група на закуска, обяд и вечеря. Например, можете да ядете банани за закуска, праскови за обяд и ябълки на вечеря. Простичко, нали?

Може да харесате и..


Реклама