Реклама

90 дневна диета меню

90 дневна диета меню

90 дневна диета меню – примерни варианти, които може да използвате според вкусовите си предпочитания.

Продължителността на този хранителен режим е 90 дни, откъдето идва и името му. Храните, които се консумират през тези три месеца се редуват, включвайки четири основни групи, като всеки отделен ден се ядат продукти от съответната група. По своята същност тази диета не е напълно строга, което позволява известни модификации, за да може да се храните с неща, които предпочитате и да не се налага да приемате такива, които не понасяте.

Първи ден – храни от групата на белтъчините
Към тях спадат:
Месо – пилешко, пуешко, телешко, свинско и т.н.
Млечни продукти – сирене, кашкавал, кисело, прясно мляко, извара
Яйца, соя и соеви продукти

Желателно е да се яде само един продукт от групата на едно хранене. Междинни хранения в белтъчния ден: Интервалът между обяда и следващото хранене трябва да е минимум 4 часа.

Втори ден – варива:
Към тях спадат:
Ориз, зелен боб, зрял боб, грах, царевица, леща, соя, ориз, картофи.

Храната, която се консумира трябва да е варена или задушена почти без мазнина.
Разрешава се и филийка хляб , салата от различни видове зеленчуци, варени зеленчуци. Може да консумирате зеленчуков бульон – пресен или кубче. Междинни хранения в деня на варивата: Интервалът между обяда и следващото хранене трябва да е минимум 3 часа.

Трети ден – въглехидратен:
Към тях спадат:
Захарни, шоколадови изделия, сладолед, тестени изделия – хляб, спагети, пици, соленки, солени кейкове и т.н., доматен сос, лютеница, кетчуп – продукти съдържащи захар

През този ден може да хапвате:
вегетариански спагети (без грах и царевица), спагети с доматен сос, лук, гъби; пици – за предпочитане с черно или диетично тесто. Може да е плодова пица, или пък вегетарианска, без добавен кашкавал; солети, соленки, бейкроуз, дребни соленки и сладки, пълнозърнеста филия хляб с лютеница и др.
Може да си позволите парче торта, блокче шоколад, за предпочитане черен, шоколадов десерт, вафли, кроасани, кейк, сладкиш, сникерс, марс, сладолед или подобни продукти. Избирате едно от тези високо въглехидратни лакомства. Желателно е сладките изкушения да се консумират следобед, а не вечер. В този ден са позволени и сурови ядки и сушени плодове. Условието е да не са повече от 100 гр и да са разпределени на няколко приема. Междинни хранения във въглехидратния ден: Интервала между обяда и следващото хранене трябва да е минимум 3 часа.

Четвърти ден – плодов:
Консумирате по един вид плод. И в този ден може да консумирате сурови ядки и сушени плодове. Условието е да не са повече от 100 гр и да са разпределени на няколко приема.
Междинни хранения в плодовия ден: Интервала между храненията трябва да е минимум 2 часа.

Това са четирите дни, които се редуват в продължение на спазваната 90 дневна диета. Винаги се започва с белтъчинен и се завършва с плодов ден.

Основните принципи, които трябва да се спазват са следните : Закуската включва само плодове или пресни плодови сокове от един вид. Кафето или чая не са забранени, но трябва да се пият без захар. След 12:00 ч на обяд се хапва нещо подходящо според деня и типа храни, които се консумират през него. Към обяда  може да се добави салата или бульон. Междинните хранения могат да са от плодове или салата, плодови сокове, като се спазва условието за минимално време 2 часа  между храненията. Вечерята трябва да бъде преди 20:00 ч и е добре  да бъде същата като обяда, но половината от количеството му.

90 дневна диета меню

ВАРИАНТ 1

Първи ден
Сутрин: два портокала
Обяд: Омлет със сирене и кашкавал и две кюфтета,понякога и салатка или кисело мляко
Вечеря: Сирене, кашкавал, месо
Втори ден
Сутрин: два портокала
Обяд: боб яхния/една порция/,картофено пюре/една топка/, а понякога ориз със зеленчуци
След три часа: някакъв плод.
Вечеря: Същата, като обяда.
Трети ден
Сутрин: два портокала
Обяд: 2 бутер банички с лютеница и кисели краставички и задължително нещо сладко.
След три часа: един кроасан
Вечеря: спагети с гъби и доматен сос и задължително нещо сладко/парче торта или някакъв друг сладкиш. Може две парчета кекс, меденки или нещо друго сладко.
Четвърти ден
Плодове през два часа, като от третия месец може да се ядат банани и сурови орехи около 100 грама за целия ден.

ВАРИАНТ 2

Първи ден
сутрин: по 1 или 2 ябълки, рядко портокал + двойно кафе
обяд: кренвирш (или кисело мляко, или пилешка пържола)
след обяд: 1 ябълка или портокал
вечеря: ябълка или портокал, някакво месо със салата от кисело или прясно зеле, или плочка сирене с варено яйце, пържени яйца с кисело мляко или бъркани яйца с колбас
Втори ден
сутрин: по 1 или 2 ябълки, рядко портокал + двойно кафе
обяд: 1 купа леща яхния (или грах, или кутийка царевица)
след обяд: 1 ябълка или портокал
вечеря: ябълка, портокал, 1 купичка леща (или боб яхния, или грах, или порция ориз с гъби, или порция печени картофи), а понякога може и салата от кисело зеле или прясно зеле с моркови
Трети ден
сутрин: по 1 или 2 ябълки, рядко портокал + двойно кафе
обяд: солети (бейк роуз, брускети) или вафли , или шоколад
след обяд: 1 ябълка или портокал
вечеря: ябълка, портокал или спагети с дом.сос и гъби, или филия с лютеница, или някакви бисквити, а понякога и салата от кисело зеле или прясно зеле с моркови
Четвърти ден
плодове през целия ден – ябълки, портокали и киви. Понякога може и малко ядки, или зеленчуков бульон, или доматен сок

ВАРИАНТ 3

Първи ден
Закуска: 1 ябълка и след 1 час – кафе с мляко
Обяд: 1 пилешка пържола и шопска салата
Вечеря: 2 кюфтета на скара и зелена салата или таратор
Втори ден
Закуска: 1 портокал след 1 час 1 чисто кафе
Обяд: 1 порция пържени картофи + салата домати и краставици
Вечеря: 1 картофена салата или ориз със зеленчуци + зелена салата
Трети ден
Закуска: 2 кивита и след 1 час 1 кафе с малко захар
Обяд: Сладки спагети или 2 малки филийки с лютеница + 5-6 маслини след 3 часа 1- 2 шоколадови бонбона или 2-3 парченца шоколад
Вечеря: 2 парчета сладкиш + зелена салата
Четвърти ден
През 3 часа различни плодове (ако са банани, то нека е най-късно на обяд) и около 100 гр ядки за деня – бадеми или слънчоглед.
Пие се по 1,5 литра течности -вода и чайове.

ВАРИАНТ 4

Първи ден
7 часа (делнични дни): 200-300 мл фреш от грейпфрут, портокал или мандарини (само с един от тези плодове)
8:30 часа: кафе без захар
около 9:00 часа: 2 ябълки или 2 портокала
11:00 часа (или 2 часа след приема на плодове): 1 пакетче Z2 reduction
12:00 часа: голяма салата от марули, домати, краставици, сирене (може яйце варено понякога, или пуешко филе около 100 гр).
Или 2 пилешки бутчета без кожата, с по-малко салата. Или сирене по шопски с малко салата. Или пържени на тефлонов тиган 3 яйца и салата.
След 16:00 часа: 1 или 2 ябълки или дояждам салата от обяд, ако не съм я изяла.
Преди 20:00 часа вечеря: само салата с нещо белтъчно в нея. Или таратор.
Втори ден
7 часа (делнични дни): 200-300 мл фреш от грейпфрут, портокал или мандарини (само с един от тези плодове)
8:30 часа: кафе без захар
около 9:00 часа: 2 ябълки или 2 портокала
12:00 часа: ориз със зеленчуци, боб или леща яхния, задушени картофи и голяма салата.
15-16:00 часа: 1 или 2 ябълки или се дояжда салатата от обяд
Вечеря: Подобно на обедното, но по-малко количество.
Трети ден
7 часа (делнични дни): 200-300 мл фреш от грейпфрут, портокал или мандарини (само с един от тези плодове)
8:30 часа: кафе без захар
около 9:00 часа: 2 ябълки или 2 портокала
Обед: спагети с гъби и зеленчуци; спагети с доматен сос; салата с чесново/друго хлебче; препечени филийки 2-3 (зависи от големината) с лютеница; или само препечени филийки с шарена сол и салата
Сладкиши се ядат рядко, но трябва да бъде на обяд или следобед.
Следобед: овесени бисквити.
Вечер: подобно на обедното, но по-малко количество.
Четвърти ден
7 часа (делнични дни): 200-300 мл фреш от грейпфрут, портокал или мандарини (само с един от тези плодове)
8:30 часа: кафе без захар
около 9:00 часа: 2 ябълки или 2 портокала
Обед: Зелена салата с домати и краставици
около 15-16:00 часа: 2 ябълки или 2 портокала
Вечер: Зелена салата с домати и краставици

 През уикенда се пропуска фреша в 7 часа, или се пие само фреш до обяд.

ВАРИАНТ 5

Първи ден
Закуска: един портокал
Обяд: две кебапчета със салата /домати и краставици/
След обяд: една ябълка
Вечеря: омлет със сирене и малко салатка
Втори ден
Закуска: ябълка
Обяд: фасул яхния и кисело зеле/туршия/
След обяд: ябълка
Вечер: пататник и салата
Трети ден
Закуска: портокал
За обяд: баклава 1-2 парчета и 2-плочки шоколад
След обяд: киви 2бр.
Вечер: 1 парче пица с домати и гъби
Четвърти ден
През целия ден се редуват различни плодове, за да не ви омръзват през 2-3 часа. Гледа се да се разнообразява всеки път. Водата се пие винаги половин час след ядене и не по-малко от 2 литра на ден.

Може да харесате и..


Реклама