Реклама

Храни, които да избягваме

храни които да избягваме

Има преработени продукти, които често рекламират като полезни за здравето, но всъщност това са храни, които да избягваме при следващото пазаруване в магазина, защото са пълни със захари, транс мазнини, сол и непознати съмнителни съставки. Разбира се, няма нищо по-здравословно от пресните плодове, зеленчуци и натурални продукти от производителите. Но ако нямате тази възможност и време, а предпочитате да купите нещо готово за вечеря или междинно похапване, внимавайте да не сложите в пазарската количка някои от нещата, които присъстват в този списък.

10 храни, които да избягваме

Бекон

Беконът съдържа високи нива на натрий, който води до високо кръвно налягане, но това не е единствената скрита щета за организма. Освен това, една от причините, поради които той е толкова вкусен е тази, че е пълен с наситени мазнини, които от своя страна водят до затлъстяване и болест на сърцето. Опасността, която дебне зад всяка витрина с бекон са консервантите, които са свързани с всеки здравен проблем от главоболие до рак.

Мюсли барчета

Малките житни правоъгълни блокчета с мюсли са пълни със захар и не задоволяват глада за дълго. Въпреки здравословния им маркетингов имидж, те не са много хранителни. Избягвайте ги заради високото съдържание на прости въглехидрати и списъка върху опаковката, изпълнен с трудни за произнасяне думи.

Полуготови спагети

Един пакет полуготови спагети съдържа приблизително 2,000 mg натрий, което е с 500 mg повече от дневната препоръчителна доза на Американската асоциация за сърдечни заболявания. Това повишава кръвното налягане, което може да доведе до инсулт. Те осигуряват почти нулева хранителна стойност за организма и доста калории.

Сушени плодове

Вероятно има причина шепа стафиди или сушени кайсии да задоволяват глада ви за сладко. Макар да съдържат фибри, витамини и минерали, за разлика от шепа бонбони, бъдете внимателни с количествата. В сушените плодове има доста захар и съответно – калории. А това води до натрупване на килограми.

Солени ядки

Печените мариновани ядки с различни аромати – уасаби, соев сос, кленов сироп, тофи глазура и всички останали, съдържат много сол и захар. Те предразполагат към покачване на теглото, високо кръвно налягане, диабет и т.н.

Плодови снаксове

Те са враг както на талията, така и на зъбите и неточно са наричани “храна”. Повечето варианти са опаковани с високо фруктозен царевичен сироп и захар от захарна тръстика, което може да доведе до увеличаване на теглото, което може да повиши риска от диабет. Гумените желирани бонбони съдържат само една капка от действителните плодови съставки.

Маргарин

Преди време той се смяташе за полезна алтернатива на маслото, но истината е, че в маргарина има много транс мазнини, които се смятат за най-лошия вид. Те повишават нивото на лошия холестерол, а това може да причини заболявания на сърцето и инсулт. Въпреки че връзката между транс-мастните киселини и рака е ясна, лекарите препоръчват понижаване на тези мазнини, като част от  диетичните препоръки към пациенти с рак.

 Пуканки за микровълнова

Няма нищо лошо в това да ядете пуканки, стига да не са с много сол и масло. Но хартиената торбичка, в която се намират зърната, който в микровълновата се превръщат в пуканки, съдържат вредни химикали. Изследванията свързват перфлуороалкилите в тях с разнообразни здравословни проблеми като бъбречни заболявания и лошо качество на спермата.

Кетчуп

Доматите в кетчупа са толкова разредени със захар и сол, че те не предлагат никаква естествена стойност. Високото съдържание на захар в червената подправка за овкусяване е толкова калорично, че спокойно може да поръсвате картофките си направо с бели сладки кристали.

Замразени готови ястия

Удобните опаковки, които след топлинна обработка се превръщат във вечеря също попадат в списъка с храни, които да избягваме. Те са пълни с натрий, захари и мазнини, които вече знаете, че водят до затлъстяване и проблеми със сърцето. Освен това, могат да причинят повишено кръвно налягане и да ви изложат на риск от инсулт.

Може да харесате и..


Реклама