Реклама

Йога за бременни – какви са ползите?

ioga za bremenni kakvi sa polzite

Почти всички жени, които очакват дете са чували за йога за бременни и какви са ползите от нея. В тази статия ще ви запознаем по-подробно с положителният ефект, който оказва върху здравето и мускулатурата на бъдещата майка, този спорт. Йогата по време на бременността може да подготви тялото на родилката за  предстоящото раждане. Открийте  дали това са подходящите упражнения за вас.

Йога за бременни – какви са ползите от упражненията

Когато  сте бременна, вие търсите начини да изглеждате добре, в това особено за всяка жена състояние. Ако не  искате да трупате излишни мазнини и търсите начин да  релаксирате, вероятно йога ще ви допадне. Освен бонусите за вас, тези упражнения могат да подсилят здравето и на вашето бебе. Преди да започнете с тези леки разтягания и пози, съобразени напълно с вашето състояние, нека ви дадем няколко съвета и ви  запознаем какви са  ползите от йога за бременни .

Повечето упражнения за подготовка на бъдещата майка за раждането са с  мулти-функционален ефект. Йога насърчава разтягането на мускулите, спомага за психическото равновесие и контролира дишането. Проучванията доказват, че тя е безопасна и спомага за доброто състояние на бременната жена и на нейното бебе. Установени са няколко ползи от йога,  като например подобряване на съня и намаляване на стреса и безпокойството. Също така тя увеличава гъвкавостта, силата и издържливостта на мускулите, нужни за раждането. Освен това намалява болките в кръста, гаденето, синдрома на карпалния тунел, главоболието и запъхтяването. Намалява също риска от преждевременно раждане, хипертония индуцирана от бременността и вътрематочно ограничаване на растежа – състояния, които забавят развитието на плода.

В групите за йога, предназначени за бременни, ще имате възможност да общувате с други жени във вашето състояние и да се подготвите заедно за стреса от това да бъдеш родител за първи път. Обикновено типичният час включва няколко основни неща, които са нужни за подготовката на бъдещата родилка.

Йога за бременни – баланс между тяло и дух

Насърчаването на фокусирането върху дишането е  много важно. Трябва да се научите да дишате правилно, като дълбоко  вдишвате и издишвате  през носа. В класа по йога за бременни ще ви покажат някои  техники за дишане  и издаване на звуци като тананикане и сумтене. Те ще ви помогнат да не се задъхвате докато сте бременна. Също така ще ги използвате и по време на раждането.

Нежното разтягане на тялото и движение на отделни части като врата и ръцете, също се упражнява в групите по йога. Докато стоите прави, седите или лежите  на постелките, вие раздвижвате плавно  тялото си в различни позиции, като следите и за дишането си. Това развива гъвкавостта, силата и баланса му.

В края на всеки час по йога за бременни вие ще практикувате  отпускане на  мускулите и  нормализиране на дишането и сърдечния ритъм. Ще бъдете окуражавани да слушате собственото си дишане, затова внимавайте с емоциите и мислите, които могат да ви попречат да се успокоите. Ако не успеете да ги прогоните от ума си, опитайте да си повтаряте наум някаква мантра или дума, която ще помогне за вашето вътрешно успокоение.

Има различни стилове йога, но не всички са подходящи за жените, които очакват бебе. Хата йога и йога за  бременни са най-добрият избор за родилките. Ако решите да опитате нещо различно, консултирайте се с инструктора си за вашето състояние. Бъдете внимателни и избягвайте по-натоварващите стилове като бикрам йога, например. Тя включва енергични пози в гореща стая. Това е опасно за вас, защото може да повиши температурата на тялото толкова много, че да предизвика хипотермия. Също така ащанга йога и другите силови стилове могат да се окажат много натоварващи за жени, които не са опитни в практикуването на тези упражнения.

За да предпазите доброто си здравословно състояние и това на вашето бебе е добре да следвате някои инструкции за безопасност по време на йогата за бременни. Като начало се консултирайте със своя гинеколог дали физическото ви състояние е нормално, за да започнете с тези упражнения. Ако започнете заниманията, не се претоварвайте и слушайте тялото си. Обикновено в този период се счита за нормално поне  30 минути физическа активност почти всеки ден от седмицата. Важно е да изпълнявайте движенията с удоволствие колкото дълго или често пожелаете. Не забравяйте да следите дишането си. За да разберете дали се претоварвате, просто говорете. Ако не можете да го правите нормално, значи е време да забавите темпото. Изпълнявайте упражненията в добре проветрена стая с нормална температура и пийте много течности, за да избегнете претопляне и дехидратация на тялото. Докато изпълнявате позите се извъртайте от бедрата, а не от гърба, за да не напрягате гръбначния стълб. Избягвайте да лежите по гръб или по корем, да правите дълбоки наклони напред или назад и усукващите пози. Ако не тренирате отдавна, избягвайте високо повдигане на краката на нивото на главата или на сърцето. Ако имате съмнения за каквото и да било, винаги се консултирайте с вашия инструктор или гинеколог.

Упражненията трябва да ви носят настроение и комфорт. Изпълнявайте ги внимателно и следете промените в тялото си и начина, по който ви карат да се чувствате. Избягвайте позиции, които са ви трудни за изпълнение. Практикувайте безопасно йога за бременни – вече знаете какви са ползите, нали?

Може да харесате и..


Реклама