Реклама

Как да не напълнеете отново след отслабване

отслабване

Всеки, на когото се е налагало да сваля излишни килограми – успешно или не – знае, че е много важно да задържи постигнатите резултати. Това е трудно и изисква не по-малко внимание и усилия, за да не започне всичко от начало. Тези 10 основни начина как да не напълнеете отново след отслабване ще направят задачата много по-лесна. Благодарение на тях ще запазите не само фигурата си, но и доброто си здраве и самочувствие.

10 начина да не напълнеете отново след отслабване

1. Яжте истинска храна

Обработените продукти просто не са истинска храна. Всяка опакована храна, на която списъкът със съдържанието върху опаковката е дълъг колкото ръката ви, не е хранителна. За да поддържате здраво и красиво тяло, ви трябва истинска храна. Тя е ключов фактор, защото ще предостави ценни хранителни вещества на тялото, ще балансира хормоните и то ще се освободи от излишните мастни натрупвания.

2. Яжте, когато сте гладни. Спрете, когато сте сити на 80%

Добре знаете, че всяка допълнителна порция се “заплаща” с неприятно подуване на стомаха и усещане за тежест скоро след последната вкусна хапка. Трябва да съумеете да се вслушвате в тялото си и да се храните само когато наистина стомаха ви е празен и да спирате малко преди да се заситите напълно. Похапването когато сте стресирани или ви е скучно е абсолютно излишно. На мозъка са му нужни 20 минути, за да регистрира усещането за ситост в стомаха, така че му дайте тази възможност.

3. Обърнете внимание на храната и й се наслаждавайте

Не яжте на бързо с цел просто да погълнете храната. Не го правете механично, докато гледате телевизия или четете нещо в интернет. По този начин има опасност да изядете повече, отколкото ви е нужно. Седнете спокойно, насочете вниманието си към вида и миризмата на храната, насладете се на вкуса на всяка хапка.

4. Тренирайте по-малко, движете се повече

Телата са предназначени за движение, така че не пропускайте възможност да го правите. Понякога по-голямата част от деня преминава в седнало положение, така че и най-малките раздвижвания ще бъдат полезни. Качвайте стълбите, вървете пеша, разходете се в обедната почивка. На всеки час се изправете от стола и направете няколко разтягания или кратка разходка до съседната стая. По този начин ще поддържате мускулите си здрави и метаболизмът ви няма да се понижи.

5. Изграждайте мускули

Човешките тела могат да се разглеждат като една пещ, която гори калории през целия ден. Тренировките ускоряват това изгаряне, но само 15% от него е в следствие на физическите упражнения. 70% идват ос скоростта на основния метаболизъм. Изграждането на мускули е единственият начин той да се повиши, така че опитайте да включите силови упражнения и вдигане на тежести в рутината си.

6. Подгответе си обстановка, която да ви подпомага към постигане на успех

Ако не трябва да ядете джънк фууд, тогава не дръжте такава в дома си. Напълнете кухнята си с пресни плодове и зеленчуци, сурови ядки, семена и пълнозърнести култури. По същия начин разчистете и социалните си контакти – ако сте заобиколени от токсични и негативни хора, има вероятност да  подражавате на тяхното поведение. Намерете съмишленици, подкрепящи ви хора, които ще ви насърчават към целите ви!

7. Стремете се към прогрес, а не към съвършенство

Никой не е перфектен, така че не го изисквайте от себе си. С всяка крачка се приближавате към успеха и нещата стават все по-лесни, но ако се случи да прегрешите с вредна храна – простете си и продължете. Понякога нещата не вървят според плана. Приемете го като залитане, а не като падане, преодолейте временната слабост, стегнете се и смело поемете отново в желаната посока.

8. Бъдете последователни

Усъвършенствайте малките навици и ги накарайте да работят във ваша полза. Спете 7-9 часа през нощта, прекарвайте време с любимите ви хора, приготвяйте си здравословна храна за работа, разхождайте се вечер. Правете всички тези дребни неща, които са нужни за здравословен начин на живот. Полезните навици водят след себе си други подобни. Не е нужно да правите големи промени, но всекидневната рутина има силно влияние.

9. Не спирайте да учите

Учете за нещата, които ви мотивират да живеете по здравословен начин. Четете образователни книги, гледайте интересни документални филми за храненето и здравословният начин на живот, посещавайте уелнес лекции и беседи. Спрете да пълните съзнанието си с глупости като реалити телевизия, например.

10. Бъдете благодарни и щастливи

Да бъдете благодарни и щастливи е ключът към намирането на всички хубави неща в живота. Не забравяйте, че винаги трябва да се фокусирате над нещата, които имате, а не над тези, които мислите, че искате. Положителните вибрации, които излъчвате ще се върнат увеличени към вас.

Може да харесате и..


Реклама