Реклама

Как да не преяждаме

как да не преяждаме

Преминаването на диета обикновено означава да се ограничавате от храна и вкусотийки от картон, нали? Всъщност, не непременно. Според проучванията, има начин как да не преяждаме и да не нарушаваме напълно хранителния си режим и ключът към това се крие в консумацията на по-ароматни храни.

Как да не преяждаме?

Европейски изследовател Пер Молер от университета в Копенхаген, Дания е установил, че разбирането, храната да бъде безвкусна и незадоволителна, за да не се прекалява с количеството й е отживелица. Самият той е направил експеримент с два вида супа, която е предлагал на група с експериментатори. Едната била обикновена и блудкава на вкус, а другата била с много подправки. Вероятно ще предположите че тези, които са опитали от втория вид са се върнали, за да си сипят повторно, но изобщо не се случило това. Участниците, които яли от пикантната супа са докладвали, че се чувстват задоволени от изяденото количество и не изпитват глад за допълнително.

В друго, независимо проведено проучване, на участниците в експеримента се дало да опитат шоколадов мус и извара. Те изяли по-малко от десерта, отколкото от леко безвкусната извара.

Резултатите са материал за размисъл, без това да означава като карт бланш за безразборна дегустация на всевъзможни вкусотии. Когато планирате какво ще хапвате, избирайте продукти, които са хранителни и с правилните порции протеини, мазнини и въглехидрати, но се постарайте да са богати на аромати и с наситен вкус. Подправките могат да бъдат най-добрите ви приятели в борбата с наднорменото тегло.

Може да харесате и..


Реклама