Реклама

Как да ядем въглехидрати с цел отслабване

kak da qdem vaglehidrati pica otslabvane

Въпросът как да ядем въглехидрати с цел отслабване тревожи населението от десетилетия. Има много и противоречиви мнения по въпроса, но сме решили и ние да изкажем своята позиция.

Реклама


Повечето експерти ще се съгласят, че премахването на цели хранителни групи от менюто не е добра идея в дългосрочен план, защото организма има нужда от всичко, когато е в умерени количества. В противен случай се получава вреден ефект в момента, в който приключим с режима си и започнем да си позволяваме любите храни. Но въпросът как да ядем въглехидрати все още остава.

 Яжте правилните въглехидрати

kak da qdem vaglehidrati s cel otslabvane pasta

Всички знаем, че когато купуваме хляб и тестени изделия е добре да избираме от пълнозърнестите видове. Яденето на правилните въглехидрати, означава да подбирате такива, които са с по-устойчиво нишесте. Те се усвояват по-бавно. Въглехидратите с голямо съдържание на устойчиво нишесте засищат повече. Имат свойството да засилят метаболизма ви и естественото изгаряне на мазнини. Задвижват мастните киселини в тялото, които изгарят мазнините. Леща, овес, банани, грах, кафяв ориз, ечемик, фасул, ръж, пълнозърнести тестени изделия. Всичките са с устойчиви въглехидрати.

Друга тънкост е да ядете въглехидратите си студени (паста, картофи, теста), а не току що сготвени. Студени, не леко охладени. Така са по-устойчиви. Разбира се, няма да ви караме да си го причинявате, когато хапвате пържени картофи. Преминаването на храната от едно състояние в друго (от топла към студена) я прави по-здравословна.

Как да ядем въглехидрати с цел отслабване – в точното време

kak da qdem vaglehidrati na vreme

Как да ядем въглехидрати? Оказва се, че времето, по което ги ядем е от основно значение. Инсулинът в организма ни е веществото, което ги разгражда. Ако си ги похапвате в периода, когато нивата му са най-високи, всичко ще е наред. Няма да ви се “залепи” нищо. Досещате се предполагаме, че трябва да забравите за вечеря със спагети и пица (дори и да са студени, тогава това няма значение, защото няма какво да ги разгради). Рано сутрин имате пълната свобода да ядете въглехидрати. Нивата на инсулина са изключително високи. С две думи въглехидратите се изгарят най-бързо сутринта.

Освен в сутришните часове, друго подходящо време за похапване на въглехидрати е преди и след тренировка. Инсулиновото производство по време на тренировка е спряно и тялото ви използва поетите въглехидрати, за да задоволи нуждата си от гликоген по време на тренировка. В периода след тренировка мускулите ви са използвали всички количества гликоген и са гладни за въглехидрати. Тогава те ще се превърнат в гликоген без помощта на инсулина. Освен това обмяната на веществата се засилилва и организма ви работи на по-бързи обороти. Тогава има по-голям шанс да се изгорят и да не остане нищо вредно от тях в организма ви.

Как да ядем въглехидрати – комбинирано

Ключово е да запомним, че въглехидратите трябва да са част от менюто ви, но да не са основното, с което се храните. Комбинирайте ги. Добре е да са 1/4 от храната ви. Останалите 3/4 могат да са зеленчуци или плодове с ниско съдържание на захар. Важен и контролът над порциите. Наложете си граници, като например извадите на масата само 1 филия хляб за себе си. Всички зърнени храни е достатъчно да се приемат в количество колкото 1 чаша (150 грама). Чипса, пицата, шоколадовата торта могат да са част от менюто ви, позволявайте си ги в ограничени количества, не е добре да си ги забранявате крайно, защото след време “глада” за чипс ще се увеличи и ще ви навреди. Надяваме се, че сме отговорили на този вечен въпрос и сме ви били полезни.

Може да харесате и..


Реклама