Реклама

Как да се мотивираме за тренировка?

trenirovka sport

Кои са триковете при тренировка, които ни карат да не се отказваме в средата на упражненията?

Нали знаете онова гласче в главата ви, което прошепва досадни неща като “не можеш да го направиш” и “просто се откажи”, когато сте несигурни, че ще постигнете целта си? Когато целта е да приключите 5 серии корем или да се задържите в позиция “дъска” за 60 секунди, този глас се превръща в писък на съмнения, призовавайки да приключите с тренировката си малко преди нейния край. За да смачкате този малък неверник вътре във вас, сме намерили едни от най-мотивиращите трикове по време на тренировка, които едни от най-добрите треньори използват.

Не става въпрос за изгаряне на калории

Понякога тези “фитспирационни” снимки на абсурдно мускулестите жени имат противоположен ефект: те ви карат да се чувствате зле за това как изглеждате и вие веднга сте готови да дадете половината си заплата за личен треньор. Но преди да направите това помислете над следното: според статистиката тези, които използват здравето като своя първа фитнес мотивация пожънват повече успехи, отколкото тези, които се фокусират върху външния вид. Това е така! Като се акцентира върху здравните ползи – като по-добро настроение и памет, ще видите как неусетно ще успеете да се вмъкнете и в старите си дънки.

Повтаряйте след нас: Тренировките са забавни

Когато аламарта се включи в 5:45 сутринта, вашата ранна тренировка ви се вижда като всичко друго, но не и като хубаво прекарване. Според проучвания, ако разглеждате фитнеса си като нещо забавно, а не като неприятно задължение, то това може да има голямо влияние върху вас и най-вече талията ви. В проучването се казва, че тези, които приемат тренировката като време, в което се откъсват от света и слушат музика, ядат с 200 калории по-малко, от колкото тези, които го правят по принуда.

Награждавайте се

От бонуси в края на годината до програми за лоялност, ние сме едно общество, основано на стимули. Така че защо да не използваме това и във фитнеса? Ана Кайзер, основател на АКТ в движение и треньор на знаменитости като Шакира и Сара Джесика Паркър казва, че започва тренировки с клиенти, които наистина се борят. “Ако те завършат тренировка без да спрат, те могат да сложат $20 в чаша. Когато чашата достигне $100, ние купуваме нова невероятна дреха за тренировка“, казва Кайзер. Мислете за това като да имате депозити във вашата фитнес банка.

Превърнете го в състезание

Ако имате състезателна жилка, нали знаете силата на това да добавите малко приятелско съперничество, което да ви подтикне? Д-р Гари Хол, старши трикратен олимпийски медалист и основател на клуб The Race казва, че създаването на конкурентна среда при спортистите успява да потуши усещането за болка и умора.

Визуализирайте

Това звучи клиширано, но спортистите от световната класа (и хората, които ги обучават) използват тази техника. Може да звучи несериозно, но виждайки себе си с топка на трибуните или взривяването на конкуренцията със спринт до финала, може действително да ви помогне да постигнете тази цел. Лорън Вайсман, бивша балерина, използва тази тяло-ум техника, за да изкара най-доброто от себе си в последните минути. “Аз или си визуализирам финала на някой балет или финалната лента на състезанието”.

Тренирайте с музиката

Докато ритъма продължава, продължавате и вие. Проучванията доказват, че някои песни имат мощен ефект и музиката им оказва голямо влияние върху тренировъчната мотивация. Слушането на такъв ритъм, който да съвпада със скоростта на вашата дейност всъщност прави тренировката по-лесна на усещане и може да премахне онова гласче, което иска да ви каже да спрете. В някои случаи, музика кара хората да тренират от 15 на 100 пъти по-дълго и намалява употребата на кислород на 7% (което означава, че не се задъхвате до последен дъх).

Измислете си мантра

Може и да звучи хипарско и смахнато, но повтаряйки смислена фраза или мантра може да ви помогне да вземете контрола във ваши ръце по време на трудните тренировки. Макар йогите да скандират традиционния “Ом”, можете да използвате всяка дума, която ви дава сила. Една от студентките на Макгий повтаря, “Остани силна през целия ден”, когато започва да губи мотивация. Това й напомня, че ако успее да довърши тренировката, това ще я накара да се почувства по-силна през останалата част от деня.

Може да харесате и..


Реклама