Реклама

Как да се ускори забавен метаболизъм?

kak da se uskori zabaven metabolizam

Много жени се оплакват от забавен метаболизъм. Имаме добра новина! Може да сте наследили забавения метаболизъм на майка ви, но също така можете да се отървете от него.

Реклама


Според ново изследване, можете лесно да подвеждате тялото си, така че да изгаря калории по-ефективно, особено ако тренирате и в салона. Със силна тренировка само няколко пъти в седмицата, например, ще обърнете метаболизма си на 50% във ваша полза, казва д-р Гари Хънтър професор по човешки проучвания в университета в Алабама Бирмингам. Така ще поемете контрол над вашия метаболизъм и той ще свикне с ускореното темпо.

Трикове за забързване на забавен метаболизъм

kak da se uskori zabaven metabolizam tichane

1. Тичайте

Следващият път, когато започвате да тичате, плувате или дори да се разхождате, засилете интензивността на интервали от 30 секунди, после се завърнете към нормална си скорост. Използването на тази стратегия ще ви помогне да консумирате повече кислород. “Така митохондриите работят по-усилено, за да горят повече енергия”, обяснява д-р Марк Хаймън. По този начин ще увеличите броя на митохондриите и ефективноста им да горят калории през целия ден”.

2. Набавете си Омега 3

Защо яденето на много риба, богата на омега 3 (сьомга, херинга и риба тон) помага при ускоряването на метаболизма? Омега 3 балансира кръвната захар и намалява възпаленията, помагайки на регулирането на обмяната на веществата. Те могат, също така, да намалят съпротивлението на хормона лептин, който учените са открили, че е пряко свързано с това, колко бързо горят мазнините. Проучване доказва, че затлъстяването изчезва при плъхове, които поглъщат големи дози рибено масло, докато тренират. Можете да добавите омега 3 в организма си с хранителни добавки, ако не ви харесва да хапвате риба.

3. Направете мускули

Така не само мускулите ще тежат повече от мазнините, но и ще се изразходва повече енергия. Жената на около 30-годишна възраст, която тренира от 30 до 40 минути два пъти седмично в продължение на четири месеца, ще увеличи бързината на метаболизма си от 100 калории на ден.

zabaven metabolizam chaj

4. Пийте зелен чай

Зеленият чай отдавна е известен със своите антиоксидантни полифеноли. Но нови доказателства показват и активна съставка катехин, която ускорява метаболизма. Изследователите провели серия от проучвания с хора на диета и са установили, че тези, които пият зелен чай са загубили повече тегло, отколкото тези, които не са минали на зелен чай по време на диетата. Това предполага, че катехинът може да подобрява окисляването на мазнините и термогенезата. Колко често трябва да се пие? Според друго изследване, ако пиете 5 чаши зелен чай на ден, можете да увеличите разхода си на енергия с 90 калории на ден.

5. Закусвайте сутрин

Не забравяйте да закусите! Богатото на хранителни вещества сутрешно ядене (като овесени ядки с бадеми и горски плодове или омлет със спанак и сирене с резен пълнозърнест хляб), малко след като сте станали от леглото, буквално събужда метаболизма ви.

6. Хапвайте с апетит

Това е доказана стратегия, която ще ви помогне да ограничите глада и да ядете по-малко калории като цяло. Сега, експертите насърчават залъгването на глада срещу тъпченето с храна, като начин за ускоряване на бавния метаболизъм. Така задържате стабилно нивата на кръвната захар и предотвратявате качването на килограми. Радвайте се на шест малки хранения на ден, като ги държите около 300 калории всяка или разделете обичайния си брой калории на ден на шест порции.

kak da se uskori zabaven metabolizam transmaznini

7. Откажете се от трансмазнините

Със сигурност сте чували, че са лош избор. Но трансмазнините също забавят способността на тялото да гори мазнини. “Те не са естествени и карат биохимията ви да се обърква”, казва Хайман, обяснявайки, че трансмазнините се свързват с мазнините и чернодробните клетки и забавя метаболизма. Яденето на трансмазнини може да доведе до инсулинова резистентност и възпаление. И двете парализират метаболизма и могат да доведат до качване на тегло.

8. Хапвайте органична храна

Ако се чудите все още дали да си купувате органична храна, тази новина може да ви помогне. Според Хаймън, плодовете, зеленчуците и зърнените храни, отглеждани без пестициди, подпомагат на изгарянето на мазнините. От друга страна неорганичните продукти блокират метаболизма, основно чрез намеса в щитовидната жлеза, която е термостат на вашето тяло и определя колко бързо тя ще функционира.

9. Консумирайте храна богата на протеин

Тялото разгражда протеина по-бавно, отколкото мазнините или въглехидратите, така че чувството за глад ще настъпи по-късно (особено, ако сте хапнали на закуска). Плюс това, храната богата на протеини може също така да даде своя принос при ускоряването на метаболизма. В процес наречен “термогенеза”, тялото ви използва около 10% от своя калориен прием за храносмилането. Така че и е необходимо повече време, за да изгори протеина от въглехидратите или мазнините. Тялото ви изразходва повече усвояването на хранителните вещества в богата на протеинова енергия диета. Другият бонус е, че според скорошно проучване от Purdue University е установено, че диетите с високо съдържание на протеин могат да помогнат за запазването на телесната маса, която е най-добрият начин за сваляне на мазнини.

10. Внимавайте с калориите

Това е един от най-разочароващите реалности за диетите – ако спрете рязко да приемате прекалено много калории, метаболизмът ще си помисли, че са дошли “тежки времена” и вместо да гори калории ще пести от енергията. Ето един трик за поддържане на метаболизма във форма, докато сте на диета: яжте толкова калории, колкото смятате да изразходите този ден. Примерно, ако ще стоите цял ден вкъщи и няма да се движите много, калкулирайте колко калории трябва да приемате в случая.

Може да харесате и..


Реклама