Как да тичаме повече без да имаме чувството, че умираме

Реклама

 

kak da tichame poveche dieti i sport

Много от начинаещите желаещи да тичат се отказват още в самото начало, тъй като и малкото изминали метра ги карат да се чувстват сякаш са на прага на смъртта. Спокойно, и ние сме сред тях! Професионалистите обаче дават 5 съвета за правилно тичане и изграждане на издръжливост. Ето ги и тях:

Проверете формата си.

Счупената машина няма да работи добре, като същото важи и за тялото ви. Ако не се движите често, това може да причини болки, които да ви накарат да спрете моментално тичането. Така че на първо място се заемете да подобрите текущата си физическа форма, докато се уверите, че тялото ви ще може да издържи по-голямо натоварване като бягане. Започнете с чести разходки, някакъв вид танци или друг вид лек спорт.

Тичайте по-често.

Както при всичко останало, практиката е ключът към успеха. Не можете да очаквате да тичате като газела, ако го правите веднъж седмично или дори месечно. Разпределете тренировките си през седмицата, като за целта изминавайте по-кратки разстояния, но по-често. Определете разстояние, което да бъде релевантно на вашето ниво на способност и го изминавайте пет пъти седмично. Ще бъдете изненадани от това колко бързо и лесно ще стане тичането.

Увеличавайте плавно.

Когато дишането ви започне да се изравнява и мускулите ви стават все по-малко уморени, можете да започнете да увеличавате пробега. Не се претоварвайте, обаче. Следвайте правилото 10%: никога не увеличавайте седмичния пробег с повече от 10% от предходната седмица. Това ще помогне за предотвратяване от контузии.

Малко време за спринт.

По-бързото бягане е по-трудно, но пък ще увеличи мускулната сила и капацитета на белите дробове, които са от ключово значение за изграждането на вашата издръжливост. Започнете, като добавяте няколко интервала за спринт от 10 секунди на всеки няколко минути и постепенно ги увеличете до спринтове от 30 секунди.

Изберете хълмове.

Изкачването на хълмовете е друг начин за изграждане на здравина на краката и издръжливост на белите дробове. Увеличете наклона на пътеката или намерете някои естествени хълмове навън. Отначало може да прокълнете изкачването, но след няколко седмици ще смените тона си относно него.

Източник: Popsugar.com


Реклама