Реклама

Какво да не ядем през нощта

какво да не ядем през нощта

Няма нужда да се измъчваме, ако огладнеем късно и по никое време, но какво да не ядем през нощта, за да не нарушим добрия си сън и да не “залепим” излишни калории върху талията си? Вместо да посегнете към най-близкия вкусен пакет, който достигнете на рафта или в хладилника, подходете разумно към ситуацията. Това са петте типа вредна и неподходяща храна за среднощна закуска, която трябва да избягвате, както и разумно обяснение на причините, поради които трябва да го направите:

Какво да не ядем през нощта

Мазни храни

Тежките, мазни и калорични храни ще ви накарат да се чувствате гладни веднага, след като отворите очите си на сутринта. Освен това ще натоварят стомаха ви с преработката им през нощта. Стойте далеч от ядки, бързи готови храни (“fast food”) , сладолед и хапки с много кашкавал преди лягане.

Храни с високо съдържание на захар и въглехидрати

Хапка от нещо сладко преди да се насочите към леглото, вероятно ще ви накара да си почивате по-щастливи в него, но ако се нахвърлите над парче шоколадова торта, това ще повиши рязко нивата на кръвната захар и енергията ви. Това ще наруши или изгони съня, ето защо трябва да избягвате десертите и въглехидратните хапки като крекери или бял хляб. Вземете си една ябълка вместо тях.

Червено месо и други протеини

Също както при мазните храни, яденето на червени меса късно вечерта ще затрудни работата на стомаха и ще затрудни заспиването. Макар този вид месо да е най-лошия избор, консумацията на голямо парче свинско или пилешко може да има същия ефект. Избягвайте протеиновите храни или приемайте малки порции от постен протеини като чаша кисело мляко или няколко резена пуешки гърди.

Пикантни храни

Подправките може да бъдат физическа панацея за редица заболявания, но когато огладнеете през нощта, стойте далеч от лютивия сос. Пикантните храни може да разстроят стомаха ви, а химикалите в тях също могат да стимулират сетивата ви, което да затрудни  заспиването ви.

Големи порции

Среднощните закуски не трябва да се превръщат в среднощни софри. Опитайте да не надвишавате приема на 200 калории, за да нямате проблеми със заспиването и качествения сън. Освен това, по този начин ще се почувствате добре, защото ще знаете, че не сте пренебрегнали добрите си дневни хранителни навици точно преди сън.

Може да харесате и..


Реклама