Реклама

Какво да ядем преди и след тренировка

какво да ядем преди и след тренировка

Трябва да сме на ясно какво да ядем преди и след тренировка, за да се чувстваме в най-добрата си форма.  Когато става дума за здравословен начин на живот, съчетан с умерено физическо натоварване и подходящ хранителен режим е много важна грижата за тялото и приеманите храни. Те трябва да съдържат правилния баланс на въглехидрати, мазнини и протеини, да  удовлетворяват глада, да служат за гориво по време на вашите тренировки и да помогнат в процеса на възстановяване.

Какво да ядем преди и след тренировка

Добре е храната, която консумирате преди физическите упражнения да предостави на тялото ви горивото, което му е необходимо да натрупа мускули,да изгаря мазнините и да се възстанови след това. 30-60 минути преди тренировка може да похапвате между някои от тези варианти:

  • смесете 1/4 кисело мляко + 1/2 чаша пълнозърнеста зърнена закуска + 1/2 чаша пресни  ягоди
  • смесете 1 ппрепълнена лъжица протеин на прах с вкус на ванилия + 1 чаша портокалов сок + 1 чаша лед,  в блендер
  • накиснете 1 лъжичка шоколадов суроватъчен протеин + 2 ч.л. екстра върджин кокосово масло.
  • накиснете 1 лъжичка шоколадов суроватъчен протеин + 1 чаша студено кафе с лед
  • 1 лъжичка от любимия ви суроватъчен протеин + 1/2 чаша лед + 1 чаша замразени ягоди, малини, боровинки или къпини
  • 1 средно голяма ябълка, нарязана и смесена с 2 с.л. натурално фъстъчено масло
  • 1 чаша с червени плодове, пъпеш, банан и портокал
  • 1/4 порция сушени кайсии, ананас и червени плодове
  • 1-2 твърдо сварени яйца + 1 филия пълнозърнест хляб
  • сварено пилешко месо с големината на палеца ви + варен сладък картоф в същото количество

Похапванията след физическото натоварване са не по-малко важни, защото имат задачата да възстановят енергийните запаси на организма и да възстановят мускулите. 2 часа след тренировката, имате възможност да избирате между следните варианти:

  • 1/2 шепа ядки от макадамия + 1/2 шепа изсушен кокос + 1/2 шепа бананов чипс + 1/2 шепа тъмен шоколадов чипс, смесени в блендер
  • палачинки, приготвеии от 4 яйчени белтъка + 1/2 чаша овес + 1/2 чаша нискомаслена извара + 1/8 ч.л. бакпулвер + 1/2 ч.л. чист ванилов екстракт. Изпържете сместа на средно висока степен на котлона в тиган с незалепващо покритие по 1 минута от всяка страна и допълнете с резени банан и пресни ягоди преди сервиране
  • смесете 1 лъжичка канелен суроватъчен протеин + 1/4 чаша нарязан сварен сладък картоф + 1 чаша лед + 1 чаша ванилово бадемово мляко в блендер
  • 1 средно голям банан + 1 с.л. фъстъчено масло + 1 чаша нискомаслено шоколадово мляко
  • 1 средно голям банан + 1 чаша нискомаслено прясно мляко

 

Може да харесате и..


Реклама