Реклама

Митове за отслабването, с които експертите не са съгласни

минове за отслабването

Знаете ли за онези митове за отслабването, с които експертите не са съгласни? Добре би било да сте наясно с някои от факторите, които биха възпрепятствали успешното постигане на мечтаната фигура и стопяването на няколко излишни килограма. Ако искате да постигнете видими и трайни резултати, с които да запазите теглото си след това, определено ще трябва да се потрудите с балансиран хранителен режим и подходящи физически упражнения. Експертите в областта развенчаха някои от твърденията, които гарантират заветното отслабване. Ето какво да имате в предвид, за да не саботирате сами целта си.

Избягвайте храните със съдържание на глутен, за да не напълнеете

Докато болните от цьолиакия имат причина, за да избягват глутеновите храни, за останалите хора няма основателен смисъл да го правят, с цел да отслабнат. Според експертите, повечето безглутенови продукти съдържат заместващи захари и мазнини, заради съдържащите глутен съставки. Това често увеличава броя на калориите и по-скоро може да предизвика повишаване на теглото. Но ако планирате да елиминирате глутена от менюто си, като намалите преработените храни с цел да се фокусирате върху постните протеини, плодовете и зеленчуците, това вече е друг въпрос. Що се отнася до отслабването, с него ще постигнете резултат само ако намалите приема им според нуждата за възрастта и височината си.

Диетата с грейпфрут

Теорията зад този мит за отслабване е, че грейпфрутите са “негативно калорична храна” , което означава, че горят повече калории при ядене и смилане на храната, отколкото храната осигурява. Живеенето само с грейпфрути ще предизвика хранителни дефицити и ще забави метаболизма ви. А това ще доведе до наваксване на всичко загубено, а и ще добави малко отгоре. Изводът е, че ако не промените хранителните си навици като цяло, няма как да постигнете и задържите резултатите.

Съчетаване на храни, които ускоряват отслабването

Диетите с комбиниране на храни е базирано на предпоставката, че различните храни се смилат с различни скорости и трябва да се консумират в групи, за повишаване на тези фактори. Един от принципите е да избягвате да ядете протеини и въглехидрати едновременно. Смехотворно е да се доверявате на хранителен план, които позволява да ядете всичко когато и колкото си пожелаете, но само да не смесвате определени групи храни. Няма доказателства, че това ще доведе до отслабване.

Елиминирайте въглехидратите

Всъщност, експертите съветват да им се наслаждавате. Главният замисъл тук е да се избягват преработените въглехидрати, които често са богати на захар и бяло брашно, а вместо това е добре да се консумират пълнозърнести храни. Някои плодове и зеленчуци също съдържат въглехидрати, които предоставят основни хранителни вещества и фибри. Друга причина да консумирате въглехидрати е това, че те са основното ви гориво, когато спортувате.

Често похапване и леки закуски между основните хранения

Фитнес гуруто Джулиян Майкълс казва, че ако гризете по нещо през целия ден няма как да отслабнете. Освен че може да ви доведе до прекомерен прием на калории, това може да ви остави и не заситени. Освен това ще попречите на тялото ви да изгори мазнините. Когато се храните постоянно се освобождава инсулин и тялото се поставя  в абсорбираща фаза. Така инсулинът съхранява захар и предотвратява ензимите от освобождаване на захар, за да разграждат мазнините. Целта е тялото ви да бъде във фаза на след усвояване, в която използва енергийните запаси за препитание и изгаря повече мазнини.

Може да харесате и..


Реклама