Реклама

Начини да подобрите диетата и хранителните си навици

nachini da podobrite dietata si

Предлагаме ви няколко  начини да подобрите диетата  и хранителните си навици като цяло. Казват, че “навикът е втора природа” и в това има логика. Когато установим начин, по които ни харесва да правим нещата, след шестнадесетия път това се превръща в навик, който дори не осъзнаваме, че извършваме. Понякога нещата дори стигат до крайности, защото вредните навици трудно се изкореняват и това изисква много воля и усилия. За това е добре да се създават умишлено навици, които са полезни за здравето и за самите вас.

Начини да подобрите диетата и хранителните си навици

Всички сме роби на навиците си. Обичаме да пазаруваме от едни и същи места, да ползваме изпитани рецепти от един източник, да четем една и съща преса, да повтаряме ежедневните си задължения, да ядем едни и същи неща, да пием кафето си по един начин и т.н. Но когато сте решили да промените начина си на живот и да спазвате определен хранителен режим, точно някои от тези навици може да ви попречат, да постигнете желания резултат. Не попадайте в този капан и следвайте нашите съвети, с които ще подобрите диетата  и хранителните си навици и ще постигнете успех.

Начин №1 Признайте лошите си навици

Признаването на съществуващ проблем е крачка напред към разрешаването и преодоляването му. Внимателно установете кои са лошите ви хранителни навици и изберете подходящ начин да ги промените.

Начин №2 Правете промяната стъпка по стъпка

Ако в продължение на дълги години сте се хранили неразумно, трудно ще промените всичко това от веднъж. На теория нещата звучат лесно, но на практика не е съвсем така. Дайте си време и постепенно правете промените, за да постигнете по-добри и трайни резултати. За улеснение си създайте план, който да следвате стриктно, без да пропускате нищо от него.

Начин №3 Спете достатъчно

В днешното забързано ежедневие е трудно да се справяме с многото задължения, които чакат вниманието ни. Времето често не стига и това е причина за често недоспиване. Не достатъчното количество сън може да  доведе до умора и тревожност, които от своя страна води до преяждане или нужда от сладки храни. Старайте се да спите поне 7-8 часа на денонощие и ако имате проблеми със съня се консултирайте с лекар.

 Начин №4 Не пропускайте закуската

 Ако сте свикнали да започвате деня си без да закусвате, сега е момента да си създадете този полезен навик. Не пропускайте най-важното хранене за деня. Избирайте храни, които са богати на фибри като семена чия, лен, овес и плодове. Ако не ви се яде толкова рано, може да си направите едно зелено смути.

Начин №5 Пийте повече вода

Повишаването на приема на вода е една от най-важните стъпки, която ще направите напред към подобряване на здравословните си навици. Достатъчното количество вода в тялото помага за повишаване на енергийните нива, бори умората, намалява апетита, подобрява здравия вид на кожата и предпазва от дехидратация.

Начин №6 Яжте повече постни протеини

Един лесен начин да започнете новия си хранителен план е да се постараете да включвате постни протеини към всяко ядене. Пилешките гърди, пуешкото, ядките и яйцата са чудесни източници на протеини, които ще ви карат да се чувствате сити за дълго.

Начин №7 Поставяйте си малки цели и се награждавайте, когато ги постигнете

Поддържайте мотивацията си и се приближавайте към заветната цел, като си поставяте лесно-достижими цели. Награждавайте се за всяка постигната цел, но не с храна, разбира се.

Не се очаква да промените и подобрите диетата и хранителните си навици за една нощ. Здравословното хранене е трудна, но добре наградена работа. Не само ще свалите излишните килограми и ще изглеждате по-добре, но и ще бъдете по-здрави. Надяваме се, че нашите съвети ще ви помогнат да постигнете това.

Може да харесате и..


Реклама