Реклама

Ползите от редовния спорт (освен отслабване)

спорт

Освен така бленуваното отслабване има и други съществени ползи от редовния спорт, които са не по-малко важни за здравето и добрия външен вид като цяло. Макар да сме свикнали да търсим следствените връзки между постоянно търсеното топене на мазнини и натоварващите упражнения за отслабване, физическата активност сама по себе си носи достатъчно причини за това да се чувстваме добре в кожата си, които нямат нищо общо с онова, което показва кантарчето в банята. Така че, ако имате нужда от мотивация за какъвто и да е вид спорт, научете още 7 причини да се раздвижвате добре всеки ден.

7 ползи от редовния спорт

№1: Повишаване на настроението.

Ежедневието често може да бъде стресиращо, но едно кратко бягане, дълга разходка на открито, фитнес упражнения или какъвто и да е вид спорт са сигурни начини за намаляване на напрежението. Упражненията освобождават ендорфин (известен още като “хормон на щастието”), което води до повишаване на настроението и нивата на норепинефрин (химично вещество, което може да помогне на мозъка да се справи със стреса по-ефективно).

№2: Подобряване на съня.

Физическите упражнения повишават телесната температура, горят калории и изтощават тялото, което след няколко часа води до понижаване на телесната температура, което от своя страна сигнализира на тялото, че е време за сън. По този начин физическите натоварвания помагат за по-лесното заспиване.

№3: Повишаване на крестивността.

Случвало ли ви се е да ви хрумне някоя страхотна идея или решение на проблем, докато спортувате? Причината за това може да търсите в упражненията, които карат творческата страна на мозъка да се задейства – както по време на самата тренировка, така и 2 часа след това.

№4: Подобряване на кожата.

Повишаването на сърдечната честота увеличава притока на кръв към кожата, така че ако искате сияен тен, трябва да се движите! Буквално. Физическите упражнения също могат да помогнат в борбата с акне чрез контролиране на производството на пъпчици, предизвиквани от хормони. Плюс това, изпотяването може да помогне за отпушването на порите – така че се опитайте да не носите грим, докато спортувате навън.

№5: Подсилване на имунната система.

Ако хващате всеки вирус, който се намира във въздуха в къщи или на работа, трябва да подновите рутинните си упражнения. Според “Reader’s Digest,” ако заменим обичайните тренировки с 40 минути ходене пеша четири дни в седмицата, настинките могат да намалеят с 25-50 на сто. Това е така, защото редовната физическа дейност насърчава защитните клетки в тялото.

№6: Облекчаване на менструалните болки.

Вероятно последното нещо, което ви хрумва да направите по време на месечния си цикъл, но ако направите една разходка, вместо да се свиете под завивките, ще облекчите неприятните симптоми и полки. Нали помните щастливите хормони, наречени ендорфини?  Е, те също така работят като естествено болкоуспокояващо. Някои хора смятат, че упражненията работят добре при болки в ставите и гърба, както и при леки форми на главоболие.

№7: Подобряване на сексуалния живот.

Тъй като всяка форма на спорт може да подобри общото здраве, жизненост, външен вид и самочувствие, той наистина има  склонността да увеличат интереса – и капацитета – за сексуалната активност. Харвардското училище за обществено здраве установи, че само 20 минути редовните упражнения на ден могат да подобрят сексуалния отклик при жените.

 

източник:beautyheaven.com.au

Може да харесате и..


Реклама