Реклама

Потискане на апетита по време на спортуване

apetit potiskane sport doutzen croes

Потискане на апетита по време на спортуване? Дали е възможно докато изгаряте калории и стягате мускулите си във фитнеса да убедите тялото си, че не изпитва глад?

Реклама


Някои жени погрешно мислят, че здравословното и диетично хранене и физическите упражнения са две абсолютно различни неща, които водят до един и същ резултат – желаното сваляне на излишни килограми около проблемните зони, добър тонус и здраве. Всъщност, изследванията показват, че едното подпомага другото. Ето как да направите тренировката си двойно по-ефикасна с тези няколко съвета.

Техники за потискане на апетита докато спортувате

sport apetit potiskane doutzen croes

Изберете тренировка, която ви харесва

Ако гледате на физическите упражнение като на наказание, има голяма вероятност да се наградите с калорична пакетирана бомба след това. Това показват последните проучвания. Приемайте тренировката като нещо забавно и полезно за здравето ви. Според статистиката колкото повече се забавлявате, докато спортувате, толкова по-малко ще ви се иска да хапнете нещо сладко след това.

Изпълнявайте интервални упражнения

Според проучванията, интервалните упражнения намаляват нивото на хормона грелин, който стимулира огладняването. Заедно с това се повишават нивата на  глюкоза и лактата в кръвта. По този начин се потиска глада. Докато тренирате, се старайте да редувате бавни и бързи движения в съотношение 1:4. Например, ако бягате, направете го с най-бързата си скорост за една минута, след което преминете в бавен джогинг за четири минути.

Хидратирайте се добре

Често дехидратацията се бърка с истинския глад. Ако се потите във фитнеса, без да балансирате нивото на  течностите в организма си, лесно може да се дехидратирате. В случай, че не сте сигурни колко течност да изпиете, може да се претеглите преди и след тренировката. Разликата ще ви покаже колко вода е отделило тялото  ви чрез порите на кожата.

Чувствайте ситост чрез йога

За да разбирате разликата между истинският глад и психичното желание за ядене, е добре да се научите да усещате нуждите на тялото си. Според проучванията, практикуването на йога може да намали лошите хранителни навици с до 51%. Това помага за определяне на реалния глад и помага за усещането на ситост в стомаха, което предпазва от преяждане.

Станете на крака

Когато става въпрос за потискане на апетита, упражненията в изправено положение са по-ефикасни, за разлика от плуването и колоезденето, например. Вероятно, защото изправеното положение оказва по-голям стрес върху мускулите и костите в тялото. Така че вдигайте тежести, бягайте, скачайте на въже или опитайте тае-бо за потискане на апетита докато спортувате.

Хапвайте нещо леко преди да спортувате

Според проучванията се оказва, че хапването на нещо леко 20 минути преди започване на тренировката, потиска значително апетита след нея. Ако не тренирате на празен стомах, ще изпълнявате по-интензивните упражнения с лекота, което ще доведе до изгаряне на повече калории, изграждане на мускули и намаляване на апетита.

Може да харесате и..


Реклама