Реклама

Опасното и безопасното упражнение за бременни – как да ги различим

упражнение за бременни

Опасното и безопасното упражнение за бременни – какво можем да правим спокойно и какво трябва да избягваме по време на бременност?

Всяка жена, която е бременна за първи път се сблъсква с редица въпроси, които до скоро не са й хрумвали. От това какво означава калкулатор бременни, през търсенето на нови по-свободни дрехи за бременни, разследването кои витамини за бременни са най-добри на пазара и дали й трябва възглавница за бременни. Неминуемо изниква и въпроса дали има безопасни упражнения за бременни, които да прави без притеснение. Консултацията с Ерин Форд – основател на “Mummy Physiques” ще ви помогне да разберете кои упражнения са безопасни за извършване по време на и след бременността, както и кои са опасни и е силно препоръчително да се избягват.

Опасното и безопасното упражнение за бременни

Могат ли жените да поддържат редовния си режим на упражнения по време на бременността?

Напълно! Очевидно това не е времето, подходящо за започване на Crossfit или нещо подобно и интензивно. Въпреки това, ако винаги са били активни и не са имали усложнения след това е добре да продължат с аеробните си или силови тренировки, с определени модификации, когато и ако е необходимо.

Ако не са били във форма преди да забременеят, не е нужно да се отказват от намерението си! Нека да започнат бавно и да се изграждат постепенно, докато станат по-силни. Винаги да се консултират с лекуващия ги лекар или акушерка, преди да започнат и да ги запознаят с цялата си тренировъчна програма, за да получат тяхното одобрение.

Кои форми на упражнения за бременни не са безопасни?

Трябва да се избягват контактните спортове на всяка цена. Също така е задължително да се избягват дейности, които могат да изхвърлят бременната от равновесие – например конна езда, ски спускане или планинско колоездене. Редовното колоездене в началото на бременността е добре, ако се чувствате комфортно на велосипеда, но е може би най-добре да се придържате към стационарен или полегнал велосипед по-късно по време на бременността.

Не забравяйте, че по време на бременност жената не е толкова стабилна на краката си, като преди това, така че е много лесно да се загуби равновесие. Повишените нива на хормонът релаксин (който отпуска тазовите стави в подготовка за раждането) разхлабва сухожилията и ставите, което ги прави по-податливи на навяхвания и наранявания от падане.

Има ли обстоятелства, при които една бременна жена трябва да се въздържа напълно от упражнения?

Да, това са състояния като:

  • Болест на сърцето, която оказва значително влияние върху циркулирането на кръвта в организма, като белодробна хипертония (необичайно високо кръвно налягане)
  • Белодробни заболявания, като например тежка астма или хроничен бронхит
  • Маточна недостатъчност / cerclage (преждевременно дилатация)
  • Многоплодната бременност (близнаци или тризнаци, например), ако сте изложени на риск от преждевременно раждане
  • Устойчиво кървене през втория или третия триместър
  • Плацента превия след 26-тата седмици
  • Преждевременно раждане
  • Разкъсани мембрани (изтекли води)
  • Прееклампсията (предизвикано от бременността високо кръвно налягане)

При тези положения бременната все още може да бъде в състояние да направи ограничени движения, като упражнения за укрепване на ръцете и гърба си. Но не трябва да забравя да попита лекуващия си лекар или акушерка, преди да продължи с всеки тип упражнения.

Кои форми на упражнения са най-подходящи по време на бременност?

Повечето упражнения са безопасни за извършване по време на бременност, докато тренирате с повишено внимание и не прекалявате. Тялото ви ще знае своите граници. Идеалното упражнение за бременни ще кара сърце да изпомпва кръв и ще ви държи гъвкави, без да причинява физически стрес. Най-важното е да правите това, което ви харесва и което]не ви притеснява.

Какви упражнения са най-препоръчителни за загубата на теглото след появата на бебето?

Сложни движения, които използват повече от една мускулна група в даден момент. Помислете за клекове, Kettlebell люлки, напади, набирания и лицеви преси! Има много ползи за тези упражнения, включително, че:

  • Изгарят повече калории
  • По-бърза форма на тренировки
  • Подобряват координацията и баланса
  • Целят съвместна стабилност и работа на основните мускули
  • Карат сърцето да изпомпва повече кръв, което е добре за сърдечно-съдовия фитнес

Кои форми на упражнение (ако има такива) са безопасни за извършване след-бременността?

Докато давате на тялото си достатъчно почивка и Вашия лекар или акушерка ви разрешават да се върнете към любимите си упражнения, едва ли има някакви упражнения, които да  не можете да направите. Вие познавате тялото си най-добре, така че правете това, което чувствате за редно и това, което ви харесва.

източник:beautyheaven.com.au

Може да харесате и..


Реклама