Реклама

7 храни против настинка

hrani protiv nastinka

Организма ни е устроен да се приспособява на сезонните промени. Ето защо, още в началото на пролетта до края на лятото, тялото ни желае да консумира леки храни, а по-тежки през есента и зимата.

Реклама


С правилния режим можем да се избавим и от нежеланите сезонни болести. Можете да погледнете кои плодове и зеленчуци подпомагат организма. Подбрали сме най-важните 7 храни против настинка.

Важни храни против настинка

1. Ябълкиhrani protiv nastinka qbalki

Ябълките са богат източник на фитонутриенти, включително полифеноли (съединения, които придават тръпчивият вкус на ябълките) и флавоноиди, като и кверцетин. Те съдържат антиоксиданти и противовъзпалителни свойства, които помагат повишаването на имунитета. Месестата част на ябълката съдържа разтворими фибри, които имат имунно укрепващи свойства. Обелката и съдържа флоридизин и полифенол, които могат да помогнат за намаляване на високата кръвна захар.

2. Чесънhrani protiv nastinkа chesan

Чесънът съдържа антибактериално, антивирусно, противогъбично, противопаразитно и противораково свойство. Проучванията показват, че чесънът укрепва имунната система. По време на Първата световна война, чесънът се е използвал като антибиотик. Изследователите по-късно откриват, алил – сулфидът, заради който чесънът проявява антибиотичен ефект. Той също така съдържа алицин, който в големи количества (7-28 скилидки дневно), помага при сърдечносъдовите проблеми, също така има и положително въздействие върху холистерола. Пресният чесън може да бъде твърде “загряващ” за през лятото, но е сигурна противоотрова за настинки и грипове през зимата. Затова е и от главните храни срещу настинка.

3. Брюкселско зелеhrani protiv nastinka brukselsko zele

Една чаша варено брюкселско зеле съдържа в себе си двоен размер прием на витамин C за имунната система, отколкото в портокалът. Брюкселското зеле е и отличен източник и на витамин К, който е спомага на функцията за предотвратяването на съсирването на кръвта. Той, също така, е богат на антиоксиданти, както и на манган и флавоноиди, такива като кверцетин и кемпферол.

Изследванията показват, че брюкселско зеле освен детоксикиращото действие, което помага в борбата с рака и други заболявания, също така предпазва ДНК-то ни, който може да се повреди, ако естествените химикали в клетките се размножават по-бързо от нормалното.

От аюрведична перспектива, брюкселско зеле е полезна за храносмилателната ни система и за засилването на имунната ни система. Яденето на брюкселско зеле през есента и зимата може да помогне за предотвратяване на (лош) бактериален свръхрастеж, като H. Pylori, в храносмилателната система.

4. Ряпа
hrani protiv nastinka - rqpa

Всеки зеленчук от семейство Кръстоцветни (зеле, къдраво зеле, броколи), е богат на серни съединения, особено глюкозинолати. Един добър източник на антиоксиданти, минерали, витамини и фибри, репите съдържат и голяма доза на витамин С, калий и голяма част от B витамините.

Освен че е с високо съдържание на йод – достатъчно количество, което е необходимо за оптимално функциониране на щитовидната жлеза – ряпата също така съдържа и хидроксиканелени киселини, мощни антиоксиданти, които защитават организма от свободните радикали, действащи като противовъзпалително, които имат и свойства против рака на гърдата.

Важните зеленчуци за организма – храни срещу настинка

5. Сладки картофиhrani protiv nastinka sladki kartofi

Има около 400 разновидности на сладки картофи в цветовете на дъгата. Те са от важните храни срещу настинка. През студеният сезон – ноември и декември, тези естествено сладки коренови грудки притежават антиоксидантни, противовъзпалителни и борещи се срещу рака функции. Оранжевите сладки картофи са един от най-добрите източници на бета-каротин. Проучванията показват, че яденето на сладки картофи ефективно повишава нивата на витамин A в кръвта и подкрепя имунната ни система. Сладките картофи са и добри въглехидрати, който помагат за стабилизирането на кръвната захар.

6. Тикваhrani protiv nastinka tikva

Органични пигменти, наречени каротеноиди придават на тиквата класическия й оранжев цвят и са отличен източник на бета-каротин, който се превръща в имунно стимулиращият витамин А. Тиквата съдържа и алфа-каротин, антиоксидант, който се свързва с дълголетието. Смята се, че ефективно инхибира растежа на раковите клетки в мозъка, черния дроб и кожата. Зеленчуците, които съдържат алфа-каротин са също така силно свързани с намалянето на рискa от рак на белия дроб.

7. Цвеклоhrani protiv nastinka cveklo

Добър източник на витамин C, цвеклото е от храните срещу настинка, защото също така съдържа манган, минерал, който поддържа функцията на имунната система чрез повишаване на естествените клетки-убийци. Цвеклото е богато на важни минерали – калий, мед, магнезий, фосфор и желязо – и отличен източник на фолиевата киселина и витамин B6. Традиционното цвекло (оцветен благодарение на betalain пигменти), са ценни за предоставянето на антиоксидантните и противовъзпалителните свойства в организма, както и за прочистване на кръвта и черния дроб.

Може да харесате и..


Реклама