Реклама

Как да преборим главоболието без хапче

glavobolie lekuvane bez hapcheta

Как да преборим главоболието без хапче, ако мигрената и честите болки ни причиняват всекидневен дискомфорт? Този въпрос безспорна вълнува много хора, които са жертва на това състояние. Примът на медикаменти обикновено води със себе си и странични ефекти, наред с успокоението и временното облекчение. Добрата новина е, че съществуват алтернативни начини, с които може лесно да си помогнете сами. Вероятно ще получите желаният ефект малко по-бавно, но със сигурност това ще ви донесе само бонуси за здравето и никакви нежелани странични допълнения. Експертите препоръчват шест метода, които имат най-добър ефект в борбата с неприятното главоболие.

Как да преборим главоболието без хапче

1. Когнитивна поведенческа терапия

Помислете върху главоболието по-малко като симптом, а повече като част от по-голям проблем. Опитайте се да откриете причината за това, което ви безпокои и се опитайте да намерите решение. “Промяната в начина на мислене, използването на когнитивно преструктуриране, може да доведе до намаляване на стреса и в крайна сметка по-малко (или по-малко интензивно) главоболие. В добавка към когниктивния компонент на лечението е също толкова важно да се определи поведението, екологичните и другите причинители, които водят или обострят главоболието. След това работете, за да направите промени в поведението си за управление на идентифицираните причини, които задействат процеса на главоболието “, обяснява лицензираният психолог д-р Саманта Рафи.

2. Масажна терапия

Ръцете ни автоматично се присягат да докосната главата, когато изпитваме болка, което дава първата следа, че наистина добрият масаж може ефикасно да се справи с главоболието. “Много от болките в областта на главата са причинени от напрежението в мускулите. Според опита ми, ако се събудите с главоболие, то има тенденция да бъде челюстно напрежение или в следствие от скърцане или стискане на зъбите. Масажирането на врата и раменете бързо може да облекчи това главоболие. Друга причина за болка може да се дължи на страната, на която притискате телефона до ухото си. Понякога дори промяната в навика за държане на слушалката може да ви отърве от болките ‘, казва д-р Кати Грувър практикуващ, говорител и автор на няколко книги за ума, тялото и духа.

3. Естествени добавки

Преди да влезете в магазина за здравословни храни, обмислете добре покупките си и внимавайте  да не купите всичко, което смятате, че ще помогне в борбата с болките или просто ще мирише приятно върху шкафа ви. Д-р Каролин Дийн, доктор по медицина и експерт по хранене, препоръчва магнезий, Витамин В и билката вратига, които помагат за предотвратяване на сгъстяването на кръв и образуването на малки съсиреци, които могат да причинят спазми на кръвоносните съдове, а оттам напрежение и главоболие.

4. Акупунктура

Едно нещо, което боли по-малко от главоболието и дори може да излекува болката е именно акупунктурата. “За тези, които идват с оплаквания за главоболие използваме точки, разположени на врата  и главата, за да облекчим напрежението. За пациентите с мигрена или друг вид болка може да използваме точките, разположени върху ръцете и краката, например. Но и при двата случая, използваме комбинация от 5 до 20 точки. Повечето хора усещат облекчение още след първият сеанс, но то ще се повишава с всеки следващ, докато напълно изчезне, максимум след 3-5 посещения. Но ако пациентите работят в напрегната среда и са подложени на стрес, може отново да идват от време на време”, обяснява експертът по здраве и красота Тифани Круикшанк, основател на “Йога Медицина”.

5. По-добра диета

Ако този метод ви изглежда твърде лесен, той е такъв, но колко от нас пият достатъчно вода с цел запазване на тялото добре хидратирано и пречистено от токсините, които често са причинители на главоболие. Освен това е препоръчително да се избягват маскираните причинители на главоболията под формата на вкусни или дори здравословни продукти с кофеин, изкуствени подсладители, захар, зърнени храни, консервирани супи, замразени ястия, бързи храни и диетични храни.

6. Йога

Няколко елементарни пози, направени сред обстановката на комфорт и уединение в дома ви, могат да се справят успешно с главоболието. “Ако страдате от мигрена опитайте да направите Детска поза или Поза с крака високо на стената с очи, завързани с шал, като челото не е притиснато силно. След минути ще усетите облекчение”, съветват специалистите.

Може да харесате и..


Реклама