Реклама

Масаж за бременни у дома

masaj za bremenni u doma

Да износиш в корема си човешко същество в продължение на 9 месеца оказва своето влияние върху тялото. За да облекчите болките, които изпитвате в това състояние, ви трябват вашите две ръце и десет минути, за да си направите сама  масаж за бременни у дома.Бременността е едно физическо, умствено и емоционално предизвикателство. Масажът може да облекчи болките в мускулите и ставите, да успокои нервната система и да ви помогне да се успокоите дори и за няколко минути,” обяснява лицензираният масажен терапевт Катрина Бейкър.

С подходящите движения по време на самостоятелния масаж за бременни у дома, може да повишите нивата на серотонин и допамин и да подобрите съня си. Не губете време, настанете се удобно и вземете  лосион за тяло с масло от ший или кокосово олио, които са най-подходящи за чувствителната ви кожа и започвайте да работите над стреса и болката, които ви измъчват.

Три вида самомасаж за бременни в домашни условия

Масаж на корема. Всъщност вие започвате да го правите още от първия ден, в който разберете че сте бременна. Но около втория триместър, когато започнете да усещате мърдането на плода в себе си, докато се масажирате, става наистина забавно. “По този начин, докато овлажнявате с лосион кожата, която се разтяга, вие общувате и със своето бебе“, обяснява специалистът.

Ето как точно да го направите. Седнете удобно на креслото или на леглото, като поставите няколко възглавници зад гърба си. Стойката ви трябва да бъде на ъгъл около 45 градуса. Сложете малко лосион на ръцете си, затоплете го, като ги разтъркате една в друга. С нежни и плавни движения започнете да галите корема си по посока към сърцето. “Разширяването на корема понякога е свързано със сърбеж в тази област. За това този масаж е успокояващ и приятен по много начини“, казва Бейкър.

Масаж на главата.Новата бъдеща майка често се чувства претоварена и неспокойна. Използването на малко лавандулово или ментово олио за масаж на слепоочията и челото може да доведе до божествено усещане и премахване на напрежението,” споделя консултант терапевта.

Нанесете няколко капки от любимия си лосион  върху пръстите на ръцете си. С бавни кръгообразни движения масажирайте слепоочията, след това се спуснете към веждите. Върнете се обратно на слепоочията и продължете, докато ви е приятно. Добре е да изпълнявате този ритуал вечер, ако имате проблеми със заспиването или неспокоен сън.

Масаж на гърба. Набавете си ролка от пяна от някой магазин за спортни стоки или вземете топка за тенис. Поставете я на пода или върху матрака на леглото и легнете отгоре. Въртете се от едната страна на другата, докато масажирате местата на гърба си, които ви причиняват болка. Ако успеете да подпрете краката си на близката стена на или над нивото на сърцето, ще повишите притока на кръв към бебето.

Предполагаме, че сте изкушени да изпробвате новите си умения за масаж за бременни у дома, с които да облекчите неприятните болки в цялото тяло. Но има места, които трябва да избягвате, докато сте в това деликатно положение. “Никога не натискайте силно от вътрешната страна на бедрата, глезените или мястото между палеца и показалеца. Тези точки могат да предизвикат кървене или болки, ако са подложени на натиск“, съветва масажиста.

Може да харесате и..


Реклама