Реклама

Сенна хрема – 30 начина за справяне с проблема

сенна хрема

Голяма част от хората страдат от сенна хрема, която се появява всяка пролет. Ако и вие спадате кум тях, трябва да знаете как да  се сбогувате с неизбежните симптоми: сърбеж в очите, главоболие и хрема.

Реклама


Предлагаме ви 30 начина, които ще ви помогнат в тази неприятна ситуация, без да представляват никаква опасност за вашето здраве.

Сенна хрема – 30 начина за справяне с проблема

сенна хрема

 1. Направете носа си по-устойчив. Намажете  ноздрите си отвътре с балсам или желе против алергии, което ще “хване в капан” прашеца още преди да влезе вътре и да получите симптомите на сенна хрема, след като го вдишате. Правете това преди да излезете от дома си, а след това още няколко пъти през деня, особено ако избършете носа си.

сенна хрема

 2. Отмийте притесненията си. Прашец + очи = сърбеж, подпухналост и болка, нали? Намалете симптомите, които знаете, че са на път, като изплаквате очите си с хладка вода възможно по-често.

сенна хрема

 3. Сладкото лекарство. На теория, медът не трябва да бъде най-годен в борбата с неприятната сенна хрема, защото се асоциира с пчелите, но в действителност спомага за намаляване на симптомите. Консумирайте по една супена лъжица мед на ден, защото според учените пчелният прашец в меда прави организма по-малко чувствителен към други алергени.

сенна хрема

 4. Спортувайте на закрито. Смяната на тренировката доказано повишава мотивацията. Сменете помещението, вида на физическите упражнения или фитнеса, за да избегнете страховитите алергени и да се насладите повече на заниманията си.

сенна хрема

 5. Успокойте очите със спрей.  Продуктите против сълзене и сърбеж на очите ще ви накарат да се чувствате по-добре, защото ще помогнат за стабилизиране на липидния слой на окото. Използвайте ги!

сенна хрема

 6. Игли по предназначение. Изследванията са доказали, че акупунктурата може ефективно да помогне за облекчаване на симптомите на сенна хрема чрез балансиране на потока на енергия в тялото, което от своя страна стимулира имунната система, изчистването на задръстванията от тялото и намаляване на възпалението.

сенна хрема

 7. Оранжевото е новото (модерно) черно. Подгответе се да напълните кошницата си с моркови, тиква и сладки картофи, тъй като всички те съдържат каротеноиди – естествено срещащи се в растенията пигменти, които е доказано,че помагат за намаляване на възпалението в дихателните пътища и подобряване на имунната система при сенна хрема.

сенна хрема

 8. Дръжте времето под око.  Пикът на нивата на прашец във въздуха е в средата на сутринта и в началото на вечерта, така че ако е възможно в тези моменти стойте в помещения  със  затворени врати и прозорци. Освен това избягвайте да сушите дрехите си на простора тогава, защото цветният прашец ще попадне върху тях.

сенна хрема

 9. Почиствайте козметичните си принадлежности.  Преразгледайте чантичката си с козметика и оставете вътре само хипоалергичната козметика,  която ще доведе до намаляване на риска от дразнещия вече сърбеж в очите и по кожата. Ако нямате, купете си. Изберете противоалергичен грим за очите и спирала за миглите.

сенна хрема

 10. Забравете за ябълката на ден. Точно както някои храни могат да помогнат за намаляване на симптомите на сенна хрема, така други могат да ги изострят. Ключови плодове, които трябва да избягвате в този случай са ябълките, които реагират с някои видове  цветен прашец и могат да предизвикат сърбеж в устата и подуване на езика.

сенна хрема

 11. Хомеопатията може да свърши чудеса. Има определени медикаменти, които могат да бъдат полезни средства за защита от сенна хрема, в зависимост от вашите специфични симптоми. Те обикновено трябва да се вземат на час, за да имат най-добър ефект.

сенна хрема

 12. Намерете хармония.  Според медицински доклад от 2010 г. 71% от страдащите от сенна хрема са имали по-високи от средните нива на стрес. Тялото ви може само да облекчи реакциите на сенна хрема чрез медитация, упражнения или други начини за намаляване на стреса.

сенна хрема

 13. Изплакнете и повторете преди сън. Ако предпочитате да миете косата си сутрин, най-добре сменете рутината и го правете вечер преди лягане. По този начин ще отмиете цветния прашец от кичурите си, който е полепнал върху тях през деня.

сенна хрема

 14. Чували ли сте за халотерапия? Терапията със сол има много полезни свойства за страдащите от сенна хрема. Тя е антибактериална, противовъзпалителна, премахва полените от въздуха и укрепва имунната система. Опитайте инхалатор със сол в домашни условия.

сенна хрема

 15. Подсилете имунитета си. Сенната хрема се причинява от реакция на имунната система срещу поленовите частици. Ето защо повишаването на имунитета ще намали симптомите й. Напитки със съдържание на  естествени съставки като пчелен прополис, черен бъз и маслинови листа ще ви бъдат полезни.

сенна хрема

16. Шофирайте умно.  Може и да не сте в състояние да  контролирате външния въздух, но можете да го направите с този в колата си. Експертите съветват да смените настройката на климатика в режим  “ре-циркулиране”, която спира системата да всмуква тежките поленови частици от вън и да ги пуска в купето.

сенна хрема

17. Ако са мазнини, нека да са мастни.  Те предлагат повече ползи за здравето и това са техните противовъзпалителни свойства, които помагат и се борят със симптомите на сенна хрема. Хапнете мазна риба или орехи и вижте как сърбежът, подуването и дискомфортът ви  изчезват.

сенна хрема

18. Затворете очи и мислете за лятото. Според швейцарско изследване, страдащите от сенна хрема могат се възползват от обучение в самохипноза.  Очевидно техниката може да помогне, като променя притока на кръв, което от своя страна облекчава задръстванията в носа.

сенна хрема

19. Направете промивка на носа. Първоначално любима в аюрведическата медицина, нети пот е керамична или пластмасова каничка, която изглежда малко като лампата на Аладин и със сигурност може да достави магия за страдащите от сенна хрема.  Използва се за промивка с физиологичен разтвор през ноздрите с цел да отмие дразнителите от носа.

сенна хрема

20. Доставете си ударна доза витамини. Витамин С не само, че е естествен антихистамин, но също така съдържа биофлавоноиди, които действат като деконгестант. Увеличаването му с приема на храна  е за предпочитане, но има на разположение и много добавки.

сенна хрема

21. Оставете чашката. Изследвания на екип от датски експерти установи, че пиенето на алкохол увеличава риска от алергичен ринит. Консумирането на бира или концентрат увеличава риска и симптомите на сенна хрема.

сенна хрема

22. Инвестирайте в нови аксесоари. Носенето на  широкопола шапка  и тъмни очила може да ви помогне да държите цветния прашец далеч от вашата чувствителна зона на очите и да намали сърбежа и оплакванията ви.

сенна хрема

23. Прочистете въздуха. Феновете на алтернативните средства за защита на  здравето често се обръщат към ароматерапията за лечение на сенна хрема, като с правилния избор може да се извлекат противовъзпалителни ползи. Добавете няколко капки от евкалипт, лавандула или римска лайка в купа с  вряла вода и дълбоко вдишвайте парите.

сенна хрема

24. Консумирайте чесън. За щастие на любителите на тази подправка храната, в която се добави чесън, съдържа антиоксиданти, които действат като  антихистамини.

сенна хрема

25. Използвайте назален спрей. Може да не ви звучи вълнуващо, но назален спрей, който съдържа морска вода, която е била обработена да съдържа същата концентрация на сол, както клетките в тялото ни, за да омекоти и да разхлаби носната слуз, много ще ви помогне при сенна хрема.

сенна хрема

26. Пийте повече вода. Обяснението тук е, че колкото по-добре хидратирани сте, толкова по-влажна е лигавицата на носа ви и се увеличават шансовете да се отървете от алергените по-лесно. Пийте и ноздрите ви ще свършат тежката работа вместо вас.

сенна хрема

27. Време за чай. Няма значение дали обичате  чаша Earl Grey сутринта или зелен чай за прочистване, една чаша чай е сред полезните оръжия, които трябва да имате в арсенала си в борбата със сенната хрема. Антиоксидантите в напитката  помагат за успокояване на възпаленията.

сенна хрема

28. Бърз начин да се излекувате? Отидете при доктора. Ако прости промени в начина на живот не облекчава симптомите,  един краткосрочен курс на таблетки кортикостероид – стероиди – може да ви бъде предписан от вашия лекар.

29. Удължете времето си за сън. Проучване установи, че страдащите от сенна хрема, които спят седем или повече часа за една нощ, се борят много по-малко с общите симптоми, в сравнение с тези, които редовно спят по-малко от пет часа.

30. Забърсвайте всекидневно повърхностите на мебелите в дома от домашния прах. По този начин  ще се предотвратят алергии, които ще ви причинят проблеми.

източник:glamourmagazine.co.uk

Може да харесате и..


Реклама