Здраве

20 храни, които можете да ядете вечер преди лягане

 

podhodqshti hrani predi lqgane i sun koito da se qdat

Звучи ли ви познато? Часът е 21:00, вечеря вече е далечен и блед спомен, а стомахът ви започва да къркори и сте готови да погълнете всичко от хладилника? С бавни и мъчителни стъпки вървите към спалнята, където да си легнете гладни, а един глас във вас казва ядене след вечеря – НЕ!

При такива ситуации ако не успеете да удържите на глада, то има няколко храни, които могат да ви помогнат да заспите спокойно. Разбира се, в правилни количества. Всяка от тези храни има способността да помага за храносмилането, да предотврати глада в късната нощ и да отпусне тялото и ума ви. Важни са малките размери на порциите – само 100 до 200 калории са всичко, от което се нуждаете, за да заспите със спокоен стомах и усмивка на лицето.

20 храни преди лягане за добър сън

hrani predi sun i lqgane orehi

Орехи.

Oрехите имат високо съдържание на мелатонин. Хапнете шепа от тях преди лягане, за да ви помогне да заспите по-лесно.

Кокосово масло.

Здравословните мазнини в една малка супена лъжица кокосово масло могат да отстранят глада ви за през нощта, без да влияе на кръвната ви захар, което може да ви накара да се събудите гладни в средата на нощта, когато кръвната ви захар се намали.

Джинджифилов чай.

Джинджифилът е мощен храносмилателен помощник, известен с естественото облекчаване на разстроен стомах и облекчаване на гаденето. Насладите на джинджифилов чай преди леглото, който да успокой стомаха.

Пуешко.

Пуешкото съдържа триптофан, който аминокиселина, спомагаща съня. Високото съдържание на белтъчини в няколко парчета ще ви помогне да се почувствате по-сити за по-дълго време.

Банани.

Бананите са богати както на калий, така и на магнезий. Съвместната комбинация на двата минерала ще помогне на тялото да се отпусне, ключова съставка за добър сън.

kakvo moje da se qde predi sun i lqgane

Авокадо.

Авокадото не само осигурява няколко важни за съня елемента като триптофан и магнезий, а също е и източник на здравословни мазнини. Не е нужно много обаче – около 1/2 от авокадо, поръсено с тиквени семки или намазано с парче пълнозърнест хляб, ще ви накара да надушите възглавницата за нула време.

Пълнозърнест хляб.

Пълнозърнест хляб доставя витамин В6 и магнезий, който спомага за отпускането на тялото и увеличава производството на мелатонин. Опитайте филия пълнозърнест хляб с пюре от авокадо, за да увеличите комбинираната мощност на тези храни.

Тиквени семки.

Малка шепа тиквени семки ще достави необходим триптофан, предшественик на серотонина, който след това може да се превърне в мелатонин, хормона на съня.

Спанак.

Спанакът е друга храна, която е наситена с естествени елементи, които сподпомага съня като калий и магнезий.

kakvo da qdem predi lqgane i sun

Череши.

Изследвания действително показват, че отпиването на сок от череши може да увеличи продължителността и качеството на съня благодарение на високите нива на мелатонин и триптофан.

Кисели краставички.

Пробиотиците в естествено ферментиралите кисели краставички могат да помогнат за увеличаване на нивата на функциите на бъбреците, подобрявайки по този начин храносмилането.

Кисело мляко.

Киселото мляко, както и другите млечни храни, са друг добър източник на триптофан. Комбинирайте го с шепа плодове и орехи за бърз сън.

Броколи.

Може би броколите не звучат като добра идеята за хапване преди лягане. Просто хапнете малка порцията, защото неразтворимите влакна в броколите могат да бъдат за смилане трудни за някои хора.

hrani predi lqgane za dobur sun siomga s brokoli

Риба.

Рибите като сьомга и риба тон не само дават сърдечна доза триптофан, но и са с високо съдържание на витамин В6, който помага на организма да произвежда серотонин. Опитайте да добавите сьомга и броколи към вечерята си няколко вечери в седмицата, за да подобрите качеството на съня.

Маслини.

Здравословните, мононенаситени мазнини в маслините ще ви помогнат да се чувствате сити, за да можете да заспите бързо.

Киви.

Изненадващо е, че всъщност съществуват научни доказателства, че яденето на киви преди лягане може да подобри както продължителноста, така и качеството на съня. Проучване в Азиатско-тихоокеанския списание за клинично хранене показва, че възрастните с проблеми със съня са имали 13,4% увеличение на продължителността на съня и 5,41% увеличение на ефективността на съня, като консумират две кивита един час преди лягане всяка вечер в продължение на един месец.

hrani podhodqshti za qdene predi lqgane cheren shokolad

Черен шоколад.

Кой не харесва малко шоколад преди лягане? Черният шоколад е богат на магнезий и ще ви помогне да се отпуснете. Но запазете малкия размер на порцията, не изяждайте целия шоколад, макар че знаем, че сте способни и няма да се затрудните. Но твърде много от естествения кофеин в шоколада може да затрудни заспиването.

Овес.

Овесът не е само идея за закуска, а може и да ви помогне да спите по-добре. Той е сложен въглехидрат, което означава, че те се усвояват по-бавно и стимулира освобождаването на серотонин, което ви помага да се чувствате спокойни през нощта.

Сок от нар.

Сокът от нар е източник на мелатонин. Ако някога сте приемали мелатонин, за да ви помогнем да спите, може да опитате да отпиете чаша сок от нар преди лягане.

Киноа.

Киноата е сложен въглехидрат, който е с високо съдържание на магнезий и протеини, така че може да помогне на тялото ви да се отпусне и да задържи гладните желание настрана.

Източник: Popsugar.com