Реклама

10 храни, които да избягвате

hrani vredni parjeni kartofi olio

В “10 храни, които да избягвате“, не очаквайте да прочетете половината меню на McDonalds и KFC. Списъкът е само един доста добър източник, от който да се запознаете с храните, които определено ни вредят.

Реклама


 Не само усложняват функциите на някои органи и възпрепятстват отслабването, но и нарушават цялостното ни здраве.

Списъкът ни с 10 храни, които да избягвате, за да сте здрави

hrani vredni mesa kolbasi salami

1. Преработени меса – повечето животни са подсилени с хормони и антибиотици за по-бърз растеж. Тези меса съдържат голямо количество консерванти. Опитайте се да се храните с непреработени постни меса.

hrani margarin

2. Маргарин – често се споменава като здравословната алтернатива на маслото. Не е толкова ниско калоричен, както може би си мислите, но по-интересното е, че успява да запази своята твърда консистенция поради съдържанието на трансмазнини в него. В не всеки маргарин се използват транс мазнини, така че въпреки че не е добре да го консумирате, четете добре съдържанието на продукта и избирайте такива без този вид мазнини. В противен случай могат да възникнат хормонални проблеми, болест на сърцето и други.

hrani zahar bqla

3. Трапезната захар – рафинираната захар може да предизвика проблеми с черния дроб, възпаление, понижаване на имунната система и повишаване нивата на холестерола.

hrani pukanki mikrovalnova durna torbichka

4. Пуканки за микровълнова фурна – материалът, от който се правят торбичките за микровълнова фурна, които предпазват маслото от изтичане, се наричат PFOA. Химичният им състав може да предизвика няколко вида рак, безплодие и заболяване на щитовидната жлеза.

bql hlqb hrani

5. Бял хляб – преработен, лишен от витамини, понякога със съдържание на глутен. Ако можете се откажете напълно от белия хляб и го заместете с истински черен хляб, а не просто боядисан.

hrani domati konserva

6. Консервирани домати – нямахте никаква представа, че са вредни нали? БПА е химикал, който води до намаляване на броя на сперматозоидите, поврежда хромозомите и е свързан със затлъстяването, както и с болести на сърцето. Химикалът се съдържа в материалът, от който са направени консервните кутии. Това не би било проблем, ако високата киселинност на доматите не разтваряше БПА, карайки го да навлезе в доматите. Той е далеч по-опасен за децата, отколкото да се възрастните.

hrani bql oriz

7. Бял ориз – освен, че някак си е безвкусен, много често белият ориз се обработва и избелва по изкуствен начин и по този начин е лишен от триците и зародиша, които донасят ползите от него всъщност. Препоръчваме да го заместите с кафяв ориз за повече минерали, по-малък шанс от диабет и по-вкусна консистенция.

hrani zelenchuci meso

8. Замразени храни – не са толкова качествени днес, колкото са били през 50-те години, нямат почти никаква хранителна стойност.

hrani napitki dieta

9. Диетични безалкохолни напитки – съдържат високи нива на аспартам, който може да предизвика високо кръвно налягане, диабет, инсулт и инфаркт. Заместете ги с прясно изстискани сокове от плодове.

podsladiteli hrani

10. Изкуствени подсладители – въпреки, че са “без захар”, те са всичко друго, но не и здравословни. Някои от страничните ефекти, които са свързани с консумацията им включват: главоболие, храносмилателни проблеми, депресия, рак и наддаване на тегло.

Може да харесате и..


Реклама