Реклама

11 храни които потискат апетита

 hrani koito potiskat apetita

Ако имате за цел да се сдобиете с перфектна фигура и трябва да стопите някой излишен килограм от талията си, значи трябва да знаете съдържанието на списъка с 11 храни които потискат апетита. В него заемат достойно място продуктите с високо водно съдържание и изобилие от фибри, защото засищат бързо и запазват това усещане за дълго. Освен това абсорбират водата в стомаха, като по този начин увеличават обема си няколко пъти. Изберете някоя от тези храни следващият път, когато усетите непреодолимо чувство на глад.

11 храни които потискат апетита

1. Семена от чиа. Те могат да абсорбират 12 пъти собственото си тегло във вода. Това означава, че засищат глада и пълнят стомаха. Нямат вкус, така че спокойно може да ги добавяте към ястията си. Семената помагат за поддържане на електролитния баланс в организма, което поощрява хидратацията и ефикасното усвояване на хранителните вещества. Богати са на Омега 3 мастни киселини, фибри, антиоксиданти, желязо, калции и магнезии.Това е причина да са първи в списъка с 11 храни които потискат апетита.

2. Бамя. Този зеленчук е богат на фибри и беден на калории. Една чаша сготвена бамя съдържа само 36 калории. Много хора я избягват заради мазната си конзистенция, но лесно може да елиминирате слузестия фактор, като добавите бамя към супата или печени ястия. Освен това, трябва да се спомене и богатото съдържание на витамини C, A и B6, фолиева киселина, калции, желязо, магнезии и калии.

3. Овесени ядки. Те са идеалната закуска, защото засищат, заради съдъжащите се в тях 6 грама протеини за порция. Освен това те изобилстват от полезна съставки като селен, фосфор, калии, магнезии и желязо. Редовната консумация на овесени ядки предпазва сърдечно – съдовата система, като понижава нивото на холестерола и намалява риска от сърдечен удар.

4. Ечемик. Зърната му са много водо – абсорбиращи. Има текстура, подобна на пастата и вкусен аромат на ядки. Добавяйте ечемик към салатите, супите и гарнитурите, които приготвяте.

5. Круша. Този плод съдържа пектин, който абсорбира много вода. Подобрява храносмилането, понижава холестерола и регулира усвояването на захарите в тялото. Кората на крушите е много полезна, защото съдържа антиоксидант, наречен кверцетин.

6. Брюкселско зеле. То съдържа много хидрофилни фибри, които ще ви държат сити в продължение на часове. Американския съюз за борба с рака го препоръчва, заради съдържащите се в него химикали, които стимулират ензимите в тялото, детоксициращи канрцерогените.

7. Боб. Всички бобови сортове са високо – хидрофилни храни. Те намаляват риска от коронарна болест. Добавяйте повече протеини чрез тях съм салатите си.

8. Портокали. Те са превъзходен източник на витамин С. Яжте ги направо с кората, за да си набавите и пектин. Портокалите са богати и на други полезни съставки като витамин А, В комплекс, калции и калии.

9. Агар. Това е  екстракт от червени морски водорасли. Той съдържа предимно хидрофилни фибри, които възпрепятстват запазването и съхраняването на излишните мазнини в тялото. Използва се за супи, плодови жeлета, плодови кремове и кремове за торти.

10. Нори. Листата нори са една от задължителните съставки при приготвянето на суши. Те се правят от сушени, ядливи морски водорасли. Съдържат 35% фибри, повечето от които хидрофилни.

11. Нахут. Богат на фибри, консумирането му ще ви държи сити с часове. Има нисък гликемичен индекс и нисък индекс на гликемично зареждане. Това го прави отлична диетична храна, подходяща за хора, които искат да отслабнат.

 

Може да харесате и..


Реклама