Реклама

6 здравословни храни против стрес

zdravoslovni hrani protiv stres

Според проучванията, има 6 здравословни храни против стрес, които е препоръчително да включите в дневното си меню, ако начинът ви на живот е напрегнат и много емоционален.

Реклама


 Te могат да допринесат за доброто ви психическо състояние, да се борят срещу вредните физични ефекти на стреса и да регулират вашето ниво на спокойствие.

Консумирайте тези 6 здравословни храни против стрес

hrani protiv stres stridi

Стриди

Най-вероятно вече сте чели за тях в раздела за повишаващи либидото храни. Заслужено заемат мястото си там, защото са златната жила на цинка. Стандартна порция от 6 стриди съдържа повече от половината препоръчителна дневна доза от този успокояващ минерал.

hrani protiv stres qgodi borovinki

Ягоди, боровинки, малини и къпини

Всички тези плодове са с богато съдържание на витамин С, който помага в борбата срещу стреса. Те намаляват нивото на кортизола в кръвта.  Добавяйте шепа от тях към овесените ядки или йогурта си, за да подсилите организма си.

hrani protiv stres asperji

Аспержи

Вярно е че честата им консумация може да доведе до странични ефекти като обезцветяване или промяна в мириса на урината, но това не е  толкова съществено, за сметка на фолиевата киселина, която ще внесат в организма. Витамин В, който се съдържа в аспержите е есенциален за моментите на стрес, в които ви помага да преодолеете без напрежение. Приготвяйте го задушен или пържен и го добавяйте в салати и предястия.

hrani protiv stres avokado

Авокадо

Освен че е прекрасен източник на полезни мазнини, този кремообразен зелен плод ( да, плод ) прави тялото ви по-устойчиво на стрес. Авокадото е богато на глутатион – вещество, което блокира чревната абсорбция на някои мазнини, които причиняват окислително увреждане ( процес, който създава свободни радикали – вредните съединения, отговорни за стареенето ). Освен това в него има най-високо съдържание на фолиева киселина от всички останали плодове. Опитайте се да консумирате по 1/4 авокадо дневно, добавено в салатата или сандвича.

hrani protiv stres portokali

Портокали

Още един добър източник на витамин С, но с добавка на бонус – може да ги носите в чантата или раницата си.

 hrani protiv stres orehi

Орехови ядки

Според проучванията, тези ядки предоставят повече от един вид когнитивна периферия. Те съдържат алфа- линоленова киселина, една от основните омега-3 мастни киселини и други полифеноли, които помагат в превенцията на загубата на памет. Освен това омега 3 мастните киселини в орехите поддържат нивото на кортизола ( хормона на стреса ) и адреналина в норми. Консумирайте ги печени или сурови в салати или овесени ядки.

Може да харесате и..


Реклама