Реклама

Храни богати на фибри

храни богати на фибри

Може би някои от вас не знаят колко е важно да се храним по-често с храни богати на фибри. Те са способни да предотвратят появата на рак на дебелото черво, да понижат нивото на кръвната захар, както и това на холестерола.

Реклама


Ако имаше лекарство с фибри, хората щяха да се избият да го купуват може би. Изчислено е, че за нормалното функциониране на стомаха и на организма ни като цяло, жените трябва да приемат по около 25 грама фибри на ден, а мъжете по около 35-40 грама. Но за жалост повечето от нас получават само по 15 грама на ден. Затова е добре да се запознаем с източниците на фибри.

Факти за храни богати на фибри

храни богати на фибри

Ако увеличим приема на храни богати на фибри, можем да получим много ползи за организма си. Способни са да намалят риска от появата на хемороиди, да предотвратят запек и да понижат нивото на холестерола и кръвната захар. В следствие на тези факти, тялото ще бъде изчистено от токсини, а стомахът ще бъде сит. Фибрите често се използват в менюта на диети от различен характер. Именно поради засищащият ефект, който имат. По този начин даваме на организма си много енергия и малко калории. Така рискът от напълняване изчезва, дори напротив – отслабваме. Запознайте се с вълшебните храни, с които не е трудно да се сдобием. Запишете си ги следващия път, когато се запътите към пазара. След това тялото ще ви се отблагодари.

Храни богати на фибри

храни богати на фибри

Царевица – един малък кочан съдържа от 2 до 3,5 грама фибри

храни богати на фибри

Бял и черен боб –  освен, че е богат на фибри, протеини и желязо, белият и черният боб, е подходящ избор, когато става въпрос за храни богати на фибри. Една чаша ще ви снабди с 15 грама фибри.

храни богати на фибри

Броколи – съдържат 5,1 грама фибри в една чаша (варени)

храни богати на фибри

Брюкселско зеле – 5,1 грама фибри в една чаша (варено)

храни богати на фибри

Малини – 8 грама в 1 чаша (сурови)

храни богати на фибри

Авокадо – 13 грама за 1 брой (сурово)

храни богати на фибри

Круша – 11 грама за 1 брой (сурова)

храни-богати-на-фибри

Зърнен флейкс – 7 грама в 1 чаша (суров)

храни-богати-на-фибри

Пълнозърнеста паста (спагети, хляб, макарони) – 6,3 грама в 1 чаша (сготвена)

храни-богати-на-фибри

Семена от чиа – 5,5 грама в една супена лъжица (сурови)

храни-богати-на-фибри

Овесена каша – 5 грама за 1 чаша (накиснати)

Може да харесате и..


Реклама