Реклама

Най-добрите витамини за коса в храната

витамини за коса

Научете кои са най-добрите витамини за коса в храната и съчетайте полезното с приятното.

Не е нужно да приемате химично синтезирани таблетки като витамини за косата или да изпробвате всички маски за коса, за да решите проблемите си.

Реклама


Една таблетка витамин за коса може и да не ви достави желаните резултати, но ако опитате редовната консумация на тези полезни храни. ще се радвате на разкошна естествена коса – точно такава, за каквато си мечтаете.

Най-добрите витамини за коса в храната

витамини за коса

Витамин D за по-гъста коса.

Твърде малкото витамин D може да допринесе за изтъняване на косата. Изследователи от университета в Кайро в Египет, сравнили серумния феритин (начин за измерване на железните депа на организма) и нивата на витамин D при жени с косопад и жени със здрави коси и са открили, че нивата на този витамин са 121% по-ниски сред тези с оплаквания от изтъняване. Около 25 процента от хората на възраст над една година, включени в Националното изследване на здравето и храненето между 2001 г. и 2006 г. са били изложени на риск от неадекватни нива на витамина. За да получите повече D в диетата си, опитайте рибни източници като сьомга, сардини, консерви от риба тон или обогатени млечни източници като прясно и кисело мляко.

витамини за коса

Желязо за помощ при тънка и чуплива коса.

Ако си набавяте необходимото желязо (18 мг за жените от 19 до 50 години и 8 мг за жените от 51 години и по-възрастните), увеличаването на приема му вероятно няма да окаже голяма разлика. Но ако кръвните ви тестове показват дефицит, добавянето на повече желязо към вашата диета може да доведе към промяна към по-добро. Когато корейски изследователи сравняват нивата на серумния феритин на жени с женски тип оплешивяване с такива без загуба на коса, те открили, че нивата на желязо при тях са били средно с 45 на сто по-ниска при жените, които губят своите кичури. Проучване в Катедрата по дерматология в университета по медицина в Сеул, Корея, докладва, че при пациентите с косопад се наблюдава подобрение с увеличаване приема на желязо. Вашето тяло абсорбира желязото от месото по-добре от желязото от растителните източници, така че пиле и пуйка са добри източници. За опции на растителна основа опитайте боб, леща или тофу. И имайте предвид, че е необходимо време за прием на хранителните вещества чрез храната, за да се отрази това на растежа на косата, така че се придържайте към него в продължение на поне няколко месеца, за да видите всички резултати.

витамини за коса

Повече протеини против косопад.

Повечето богати на желязо храни са също добри източници на протеин, така че ако вашия прием на желязо е адекватен, вероятно такава е и консумацията ви на протеини. Но ако сте с повишени нива на желязо от относително ниско-протеинови храни, като някои обогатени с желязо зърнени закуски, бял ориз или бял хляб, това не може да е вярно. Според Американската академия по дерматология, тялото ви преминава в режим на дажби, когато приема на протеин е твърде нисък, а един от начините за съкращения на тялото на своите протеинови нужди е да затвори растежа на косата, което води до загуба на коса. След като получите необходимия  прием на протеини, вашите кичури ще последват примера. Може да отнеме малко повече време, за да забележите ефектите от липсата на протеин.  При препоръчителната доза от 46 грама на ден за жените е достатъчно вероятно да се запази здравето на косата. Смесица от постно месо ( парче пилешко, телешко или свинско обикновено има около 20 грама), яйца (в по-големите от тях има 6 грама протеин),  кисело мляко (една кофичка без мазнини контейнер може да съдържа до 17 грама) и ядки (малка шепа бадеми има 6 грама) ще ви помогнат да достигнете тази цел.

витамини за коса

Здравословни мазнини и антиоксиданти за по-плътна и здрава коса.

Едно скорошно проучване в списанието за Козметична дерматология предполага, че комбинацията от незаменими мастни киселини и антиоксиданти може да има повече ефект, отколкото от всички тях самостоятелно. От 80 жени, приемали хранителна добавка, съдържаща комбинация от омега 3 и 6 мастни киселини и антиоксиданти, включително витамини Е, витамин С и ликопен, повече от 87 процента съобщават за повече коса на главата си, а повече от 86 процента за по-дебели кичури след шестия месец. (Изследователите изключили жени с хранителни дефицити или нарушения на здравето, които може да са фактор при  растежа на косата или може да са объркали резултатите от проучването.) Изводът – диета, която включва здравословни мазнини и антиоксиданти, може да означава само добри неща за вашето здраве и за косата ви.

витамини за коса

Пробиотици за блясък и бърз растеж на косата

Възпалението може да окаже влияние върху нормалния растеж на косата, а има и някои изследвания с животни, които показват, че контролирането на възпалението чрез хранене с правилните храни може да противодейства на тези вредни последици.  Уитни Бауи, доктор и клиничен асистент професор по дерматология в Медицинския център Маунт Синай, в Ню Йорк препоръчва три порции на ден от богати на пробиотик храни и напитки като мисо паста (намира се в мисо супа), кисело мляко с живи активни култури, кефир и комбуча.

източник:oprah.com

Може да харесате и..


Реклама