Реклама

Здравословна закуска със семена от чия

recepta zdravoslovna chia semena plodove

Започнете деня си с тази здравословна закуска със семена от чия. Смесете малко от тях в чаша мляко – и готово. За разкош прибавете от сезонни плодове и ядки, и вече сте заредени с енергия, за да посрещнете предизвикателствата на деня.

Реклама


Благодарение на хранителните качества на така наречената “супер храна”, към чиято група спадат и въпросните семена, те са страхотен начин да започнете с първото хапване за сутринта. Защо ли? Сега ще ви дадем поне пет причини да го направите.

Здравословна закуска със семена от чия – защо да я изберем

zdravoslovna zakuska semena chiq

Семената от чия спомагат за хидратирането на тялото, защото задържат около 10 пъти повече вода от собственото си тегло. Те абсорбират водата и я задържат за дълго, като по-този начин спомагат за усещането за ситост в стомаха.

Семената от чия забавят превръщането на въглехидратните калории в прости захари.

Също така те съдържат важни мастни киселини като Омега 3 и 6.

Семената от чия са лесно смилаема храна, така че приемът им няма да ви забави и натовари стомаха ви  през целия ден.

И не на последно място, тази “супер храна” е много добър източник на фибри, протеин, калции, магнезии и други полезни вещества.

Рецепта за пудинг със семена от чия и плодове

recepta chia zdravoslovna zakuska plodove

Предлагаме ви лесен начин, по които да си приготвите питателна и полезна закуска. Ето продуктите, които ще ви бъдат нужни, за да си я приготвите:

– 1/4 чаша семена от чия

– 2 чаши от любимото ви мляко от ядки или семена

– 1 ч.л. ванилова есенция

– Топинг – ядки, пресни малини, боровинки, ягоди или други плодове по желание, сушени плодове, сушени кокосови стърготини

Смесете млякото и семената от чия в купа или буркан и разбъркайте добре. Оставете да се накиснат за 20-30 минути. Сервирайте с топинг от плодове и ядки. Ето, че вашата здравословна закуска със семена от чия е готова. Добро утро и хубав ден!

Може да харесате и..


Реклама