Реклама

Здравословни храни, които повишават настроението

здравословни храни

Здравословни храни, които повишават настроението и веднага ще предизвикат усмивки сред всички, които се хранят здравословно. И ще спомогнат за бленуваното отслабване.

Реклама


Карина Стюърт – лекар на традиционната китайска медицина и съосновател на уелнес убежището “Kamalaya”, ни разкри кои са онези топ полезни храни и напитки, които ще повишат настроението ви, както и причините в тях, които водят до повече усмивки. Разбира се, комбинацията от отслабване и правилно здравословно хранене е предпоставка за добро настроение сама по себе си, но това не е всичко.

Здравословни храни, които повишават настроението

здравословни храни

  • Плодове и зеленчуци с цветовете на дъгата.

Зеленчуците и плодовете съдържат много минерали, витамини и фибри, които ни държат физически и психически здрави. Храненето с разнообразие от различни цветни плодове и зеленчуци всеки ден означава, че ще получим добър набор от хранителни вещества. Предишни изследвания са показали, че антиоксидантите в плодовете и зеленчуците са свързани с по-нисък риск от депресия. Фолиевата киселина и витамин B, намерена в боба, цитрусите и тъмно зелените зеленчуци като спанак, засягат невротрансмитерите, които оказват влияние на настроението.

здравословни храни

  • Тъмен шоколад.

Шоколадът дори е наричан “новото анти-тревожност лекарство”. Той съдържа редица потенциално психоактивни химикали като анандамини, които стимулират мозъка по начин, който го кара временно да блокира чувството на болка и депресия; тирамин и фенилетиламин, които имат ефект, подобен на амфетамин, а също така теобромин и кофеин, които действат като стимуланти. Въпреки това, тези вещества се съдържат в шоколада в много ниски концентрации. Изберете тъмен шоколад (с по-малко от 70 на 100 какао), за да получите също и антиоксидантни ползи за здравето и се ограничете до консумацията на две квадратчета на ден.

здравословни храни

  • Хидратация.

Ако не пиете достатъчно вода, може да се окаже трудно да се концентрирате или да мисли ясно. Може също да започнете да чувствате запек (което не поставя никой в добро настроение, нали). Имате нужда от поне един и половина до два литра вода дневно, за да сте добре хидратирани. За оптимално усвояване на течностите, пийте малки количества вода със стайна температура в течение на деня и ако е възможно, може да добавите парче лимон или пресен портокалов сок, резен краставица или дори малко подправки в нея.

здравословни храни

  • Банани.

Бананите получават специално място, защото съдържат допамин (естествен химикал, който повишава настроението). Те също така са богати на витамини от група В, включително витамин В6, който спомага за успокояване на нервната система, както и магнезий – друг хранителен елемент, свързан с позитивното настроение. Просто бъдете внимателни, за да ги ограничите при необходимост, ако имате резистентност на инсулин / лептин.

здравословни храни

  • Ядки и семена.

Подхранете нервите и ума си с ядки и семена, особено с орехи и бадеми, тъй като те са богати на минерали и незаменими мастни киселини, които са важни за подхранване на мозъка и нервната система.

здравословни храни

Антоцианините са пигментите, които дават на плодове като боровинките и къпините дълбокия им цвят. Тези антиоксиданти помагат на мозъка в производството на допамин – химикал, който е от решаващо значение за координацията, функцията на паметта и настроението.

здравословни храни

  • Чай от черница.

Карина Стюърт винаги препоръчва пиенето на този чай за хора в страхови състояния, тъй като той е с високо съдържание на естествено срещащ се “GABA” – невротрансмитер, който забавя импулсите на нервната система, а също така успокоява и спомага за спокоен сън.

здравословни храни

Източник на високо качество на протеин – като шепа бадеми, органични яйца или парче от козе сирене – помага да се поддържа нивото на кръвната захар стабилно, което спомага за повишаване на енергията и настроението. Една отлична междинна закуска с високо съдържание на протеини, която може да обмислите, е шейк с протеин на растителна основа с плодове между храненията, за да запазите настроението си.

 

източник:harpersbazaar.com.au

Може да харесате и..


Реклама