Реклама

Какво разкрива предпочитаната поза за сън за здравето ни

поза за сън

Знаете ли какво разкрива предпочитаната поза за сън за здравето ни?

Няма нищо по-хубаво след един тежък и изморителен ден да се гушнем в завивките си и да потънем в един възстановяващ и спокоен сън. Оказва се, обаче, че именно начина, по който го правим, може да подобри или влоши състоянието на собственото ни здраве. Ето какво се отнася за трите най-често срещани пози за сън.

Какво разкрива предпочитаната поза за сън за здравето ни

Спане по гръб

Поздравления, това е най-добрият начин! Спането в легнало положение по гръб, е най-добрата поза за сън за гръбнака и врата, тъй като по този начин се поддържа неутрална позиция и не се изкривява тялото. Спането по гръб е също така най-добро за предотвратяването на бръчки, тъй като не се мачка кожата на лицето  във възглавницата в продължение на осем часа. Единственият недостатък на позата е, че тя може да ви направи по-склонни към хъркане или сънна апнея (временно спиране на дишането, особено по време на сън). Ако спите по този начин и забележите сами появата на хъркане, опитайте се да подпрете главата си нагоре (но не прекалено много) с възглавницата.

Спане на една страна

Страничният начин на сън не е най-добрият вариант, но също така не е най-лошия. Той, обаче, е най-често срещания. Като цяло, спането на една страна може да доведе до свиване на нервите на ръцете и краката, което от своя страна може да доведе до хронична болка. И странно, но също така има значение на коя страна спите. По-добре е да се лежи на лявата страна, която може да намали киселините и да спомогне за подобряване на храносмилането. Така че, ако предпочитате да спите на една страна, се уверете, че това е лявата страна и се опитайте да поставите възглавница между коленете си, за да осигурите допълнителна подкрепа за гърба си.

Спане по корем

Ако спането по гръб е най-добрият начин за почивка, то това по корем е най-лошия. Сплескването на корема причинява много напрежение на врата (тъй като трябва да извиете врата си под ъгъл от 90 градуса, за да дишате) и изравнява естествената извивка на гръбначния стълб, което може да доведе до болки в кръста. Ако обикновено спите по корем е силно препоръчително да се приучите сами да спите на една страна или по гръб.

източник:purewow.com

Може да харесате и..


Реклама