Реклама

Мигрена – превенция и овладяване на болката

мигрена

Мигрена -начини за превенция и овладяване на болката в главата.

Много хора страдат от мигрена, особено през XXI век, когато стресът, мобилните устройства и компютрите са “превзели” голяма част от начина ни на живот. Тя представлява интензивно, едностранно, пулсиращо главоболие, което често се повтаря и обикновено е съпроводено или предшествано от сетивни промени и други физиологични симптоми. Най-честите симптоми включват още чувствителност към светлина, звуци и миризми; гадене и повръщане; хрема; сълзене на очите и промяна във визията. Движението често прави болката по-лоша, така че много хора предпочитат да почиват в тиха, тъмна стая, докато главоболието стихва. Учените не са определили точната причина за мигрената, все още, но те включват съдови и неврологични промени в мозъка. Тя често се задейства от стрес, хормонални колебания, промени във времето и храна. Нещо повече – 70 процента от страдащите от мигрена имат фамилна анамнеза за тези главоболия, така че може да имат и генетична връзка.

Мигрена – превенция и овладяване на болката

Превенцията е ключът към овладяването на мигрената. Ето защо е добре да промените начина си на живот и да възприемете нови навици, ако често страдате от главоболие. Няма да се налага да пиете лекарства и да изпитвате дискомфорт, ако предотвратите появата на мигрена, нали? Ето няколко начина, които могат да променят всичко.

Идентифицирането на нещата, които задействат мигрената ви и избягването им е нещо, което може да установите, като си водите записки. В едно проучване, повече от 75 на сто от страдащите са били в състояние да идентифицират причините за мигрената си само чрез анализ на своите дневници.

Наднорменото тегло или излишните мазнини около корема увеличават риска от мигрена,  защото създават състояние на вътрешен автоимунитет и възпаления, което може да доведе до главоболие. Според проучванията аеробните упражнения, както и някои техники за релаксация могат да намалят честотата на мигрената.

Хранителен режим с ниско съдържание на мазнини (някъде от 28 до 66 грама мазнини на ден) се свързва с намаления на честотата, интензивността и продължителността на състоянията на мигрена. Освен че ще заздрави сърцето ви, това ще доведе до загуба на тегло и подобряване на нивата на холестерол – при всички случаи печелите, докато облекчавате главоболието си.

Поставянето на студен компрес върху челото също ще намали болката.

Техниките за релаксация – йога, масаж, медитация, тай чи и акупунктура също ще спомогнат за намаляване на напрежението и може да се намали чувствителността към мигрена.

Бъдете внимателни за прекомерното използване на обезболяващи лекарства.  Винаги следвайте препоръките за дозиране и честота на прием, отбелязани върху етикета на опаковката.  Можете да  развиете резистентност към тях с течение на времето, което може да доведе до проява на главоболие по-често.

източник:rodalewellness.com

Може да харесате и..


Реклама