Здраве

Начини за подобряване здравето на очите

очите

4 начини за подобряване здравето на очите, които наистина действат.

Според последните проучвания, ние се страхуваме да загубим зрението си повече, отколкото всяко друго сетиво смисъл, а слепотата е сред четирите най-тежки диагнози, които бихме могли да получим, редом с рак, Алцхаймер и СПИН. И все пак, много от нас не дават приоритет на здравето на очите си, въпреки че има прости, ежедневни стъпки, които можем да предприемем, за да се запази ясно зрението ни. Започнете с тези 4 начина за подобряване и запазване на здрави очи:

Начини за подобряване здравето на очите

  • Храна за очите.

Няма да ви съветваме да хрупате по един морков с всяко хранене, защото има може да се наслаждавате на разнообразни храни, които са полезни за очите и богати на лутеин, зеаксантин и антиоксиданти като зеленчуци и тъмни листни зеленчуци (спанак и зеле), брюкселско зеле и царевица.

В едно мащабно проучване, изследователите открили, че жените, в чиито диети се съдържат най-големи количества от тези полезни за здравето на очите хранителни вещества, имат с 32 процента по-малка вероятност да развият катаракта (перде).

  • Слънчеви очила за защита на зрението.

Вече добре знаете, колко е важно да не излизате без слънцезащитен крем, но не забравяйте да прикриете не само кожата, но и очите си от вредните слънчеви лъчи. Същите UV лъчи, които горят кожата и ускоряват стареенето й, също могат да окажат сериозно увреждане на очите. В действителност, излагането на ултравиолетови лъчи е отговорно за около 5 до 10 процента от случаите на катаракта. Най-важното на етикета, което да търсите при определяне на обхвата на чифт слънчеви очила: 100 процента UV защита. Това е единственият начин да знаете, че получавате най-доброто покритие, докато сте на слънце.

  • Тренировки за тялото и очите.

Според проучванията, редовните физически упражнения могат да помогнат с превенцията срещу глаукома, която може да навреди на зрителния нерв. Британско проучване на повече от 5600 възрастни е установило, че тези, които се упражняват редовно (повече от един час всеки ден) имат 25 на сто по-малка вероятност да получат нисък приток на кръв към техните очи. Смята се, че циркулационните проблеми са причина за появата на глаукома, основно заседналият начин на живот.

  • Мигане.

Манията по използването на съвременните технологии въведе нова заплаха: цифрова преумора на очите. Докато един симптом, като сухота в очите,  обикновено причинява не повече от неудобство, проучване в JAMA офталмологията предполага, че взирането в екрана през целия ден може да доведе до изменения в очите, подобни на тези при пациенти със сухо очно заболяване, като по-сериозно състояние, в която окото не произвежда сълзи правилно (или те се изпаряват много бързо). Изследователите открили, че когато времето, прекарано пред екрана се увеличи, нивото на смазочно вещество, намиращо се в сълзите, спада. Причината е в по-малкото мигане. Проучванията показват, че обикновено мигаме 15 до 20 пъти в минута, но когато използваме цифрови устройства, този процент може да бъде намален наполовина. Сложете една лепкава бележка на вашия компютър, за да си напомняте да си вземете кратка почивка и да мигате!

 

източник:oprah.com