Реклама

Опасностите от многото протеин

опасностите от многото протеин

Опасностите от многото протеин крият пет странни начина, по които тялото ви може да реагира. Да, вярно е, че той прави мускулите ви щастливи, пази коремчето сито и засилва метаболизма. Колкото и полезно за вас да е консумацията на храни с високо съдържание на протеин, не забравяйте, че и с хубавите неща не трябва да се прекалява.

Кои са опасностите от многото протеин

1  Лош дъх

Когато намалите консумацията на въглехидрати до минимум, тялото ви влиза в състояние, наречено кетоза, където започва да гори мазнини за гориво вместо обичайните въглехидрати. Това може да е чудесно за отслабването ви, но не толкова за дъха ви. Получава се така, защото когато тялото изгаря мазнини, то произвежда химикали, наречени кетони, които могат да предизвикат мирис в устата ви, сякаш сте изпили лакочистител. А знаете ли коя е най-лошата новина? Че тази миризма се излъчва от вътрешността ви и никакво миене, почистване с конец или изплакване няма да направи голяма разлика.

2.  Промяна в настроението

Вашият мозък се нуждае от въглехидрати и всичките им захари и скорбяла за стимулиране на производството на  регулиращия  настроението хормон серотонин. Изключете ги от менюто си и  ще сте по-склонни да се чувствате кисели, раздразнителни или просто не в настроение. Има и научно обяснение за това. Според австралийско проучване на възрастни с наднормено тегло се установило, че тези, които са следвали строга с ниско съдържание на въглехидрати диета за една година е установена по-голяма раздразнителност в сравнение с тези, които следват диета с по-високо съдържание на въглехидрати и ниско съдържание на мазнини. И двете групи са се разделили с еднакво количество излишно тегло.

3. Може да си развалите бъбреците

Това изисква малко научност, но внимавайте – когато сдъвквате и преглъщате протеини, приемате също в азотни странични продукти, които бъбреците след това трябва да преработят, за да се филтрират от кръвта. Ако приемате нормално количество протеини, обикновено отделяте азота с урината и няма проблем. Но когато се тъпчете с мускулни строители, вие принуждавате бъбреците да работят по-усилено от обикновено, за да се отървете от всичкия допълнителен азот. Което, с течение на времето, може да има потенциал да причини увреждане на бъбреците.

4. Имате оплаквания от стомаха

Пилешките гърди и изварата са страхотни за извайване на мускулите, но те не доставят на организма фибри, от  които храносмилателния тракт се нуждае, за да остане редовен. Това означава, че ако  сменяте прекалено много сложни въглехидрати – като пълнозърнести храни, боб, зеленчуци, плодове с животински протеини, ще бъде трудно  получаването на препоръчаните 25 до 35 грама фибри дневно. Накрая ще свършите с оплаквания за констипация, подуване на корема и цялостно закръгляне на тялото.

5. Ще качите килограми

Високо протеиновата диета може и да ви помогне да се отървете от няколко килограма за кратко. Но ако редовно консумирате яйчени белтъци и суроватъчен белтък, без да намалите другите неща ще свършите напълняли, вместо отслабнали. С други думи, няма такова нещо като магическа, чудотворна храна, така че бъдете внимателни.

Може да харесате и..


Реклама