Реклама

Подсилване на имунната система

подсилване на имунната система

Необходимо е подсилване на имунната система, за да справи организмът с всички вируси наоколо. Здравата имунна система предпазва от неприятните грипове и настинки, които атакуват предимно през зимата.

Най-подходящото време за подсилване на имунната система е в края на лятото, но никога не е късно да се започне. Освен приемане на подходящи за целта медикаменти има начини на поведение, които ще допълнят желаният ефект за постигане на по-добро здраве и е добре да възприемете в начина си на живот. Имайте в предвид, че имунната система е точно това – една система, а не едно цяло. За да функционира добре, тя изисква баланс и хармония.

Начини за подсилване на имунната система

Правилно хранене

Ключът към засилване на имунната система е в балансираното и здравословно хранене според нуждите на тялото. Има определени храни, които подсилват имунитета и те включват такива с високо съдържание на витамин С ( цитрусови плодове, броколи ), на витамин Е ( ядки, овесени ядки, пълнозърнести храни ) , на цинк ( бобови растения, пуешко месо ), на омега 3 ( ядки, мазна риба ), на биофлавоноиди ( плодове и зеленчуци ) , на селен ( пилешко, риба тон, яйца, кафяв ориз) и чесън. Купичка с овесени ядки сутрин или някоя от тези здравословни рецепти ще помогнат да спестите калории и да подсилите съпротивителните сили на организма си.

Повече движения

Многобройни проучвания показват, че редовната физическа активност намалява броя на болничните дни. Не става дума за упражнения за отслабване или за интензивна тренировка – дори 35 – 45 минути бързо ходене пет дни в седмицата ще имат въздействие за подсилване на имунната система.

Достатъчно сън

Дълбокият сън стимулира и енергизира вашата имунна система, докато си почивате в леглото. Имайте в предвид, че само няколко дни лишаване от сън може да имат обратен ефект. Ако сънят ви е компрометиран, избягвайте кофеин, деконгестанти, алкохол и тютюн.

Управление на стреса

Хормони като кортизол, които се задържат по време на хроничен стрес, може да увеличат риска от рак, сърдечно-съдови заболявания, затлъстяване и множество други заболявания. Намерете начини да се отпуснете няколко пъти в седмицата – независимо дали става дума за упражняване, йога или медитация, топла вана или масаж.

Ограничаване на употребата на алкохол и цигари

Попитайте който и да е бивш пушач колко в по-добро здраве се чувства, след като  се откаже от вредният навик. Докато злоупотребата с алкохол може да доведе до имунен дефицит, пиенето на вино или бира (една на ден за жените, две за мъжете) може да има някаква полза за имунитета.

Социален живот

Според проучване, хората, които имат връзка или добра социална мрежа от няколко близки приятели или група от познати се радват на по-добър имунитет. Независимо, че има много неща, които оказват отражение върху здравето ви, създаването на значими връзки с хора, винаги е добра идея.

Смях

Загубата на чувството за хумор не е хубаво нещо. Усмивката може да лекува тялото и душата. Силният смях ограничава нивата на хормоните на стреса в тялото ви и увеличава вида на белите кръвни клетки, които се борят инфекцията. Доказано е, че дори само очакването за предстоящо забавно събитие може да има положителен ефект върху имунната система.

Поддържане на здравословно тегло

Рязкото сваляне на килограми, както и прекаленото натрупване на излишно тегло не се отразяват добре на здравето. Гладуването и лишаването на организма от важни витамини и микроелементи понижава имунитета. Повечето килограми затрудняват движенията и водят до риск от повишаване на кръвното налягане.

Добра хигиена

Предпазването от инфекции чрез често миене на ръцете и поддържане на добра хигиена в дома предпазва вашето здраве. Доброто измиване на суровите плодове и зеленчуци, както и добрата топлинна обработка на месото и яйцата преди консумация също са важни.

Всяка част от тялото ви, включително и вашата имунна система функционира по-добре, когато е защитена от екологични нападения и подсилена от здравословен начин на живот. Следвайте тези стратегии, за да се радвате на по-добро здраве.

 

 

 

 

източник : au.lifestyle.yahoo.com

Може да харесате и..


Реклама