Реклама

Погрижете се за себе си с тези 9 стратегии

grija sebe si strategiq cvetq jena

Погрижете се за себе си с тези 9 стратегии още днес или тази седмица. Често се случва да пренебрегвате собствените си нужди, докато откликвате на чуждите.

Реклама


Но не забравяйте, че вие имате едно тяло, един разум и един живот. Те трябва да бъдат в хармония помежду си. Не е нужно да търсим далече лечение за тях, защото, както казва Алберт Швайтзер: “Всеки пациент носи собственият си доктор вътре в себе си.”

Погрижете се за себе си с тези 9 стратегии

strategiq grija jena

1. Обърнете внимание на това, което тялото ви се опитва да ви каже. Човешкото тяло реагира на мислите и емоциите. Физическите усещания могат да подскажат умствените, емоционалните и духовните вълнения. Замислете се дали има някой, който ви причинява болката във врата или има нещо, което ви “изяжда”. Дайте си време и чуйте това, което тялото ви иска да ви каже, чрез проявата на физически симптоми, породени от вътрешни безпокойства.

Наслаждавайте се

cvetq jena strategiq grija

 2. Наблюдавайте цвете. В ежедневието прекарваме повече време като правим нещо, вместо да бъдем нещо. Обърнете внимание, как естествената красота на заобикалящата ви природа действа успокояващо на сетивата и предразполага към концентрация. Отделете няколко минути на ден, за да се порадвате на едно живо цвете. Разгледайте цвета, венчелистчетата и структурата му. Вдишайте дълбоко ароматът му. Бъдете благодарни, че имате тази възможност да го направите.

3. Изследвайте дума. Изберете си някоя дума и си я повтаряйте наум.  Тя може да бъде всяка произволна, от “мир” до “доволство”. Затворете очи и се опитайте да видите думата с вътрешното око на съзнанието си. Съзерцавайте значението й. Ако възникнат други мисли, внимателно рефокусирайте вниманието си върху думата.

4. Направете си книга за желания. Започнете да вписвате в нея всички хубави неща, които искате да ви се случат. Какво искате да постигнете в кариерата? За какви отношения с любимия мечтаете? А какво физическо здраве и познания искате да постигнете? Напишете ги, а след това и начините, по които ще успеете да ги сбъднете. Всекидневно прочитайте написаното.

5. Движете се и се любувайте на тялото си. Протегнете ръцете си високо над главата. Размърдайте пръстите на краката си. Наведете се и вдигнете нещо от пода. Наблюдавайте невероятното взаимодействие между вашите мускули, нерви, стави и сухожилия и начина, по който това ви позволява да извършите желаните движения. Насладете се на невероятната композиция, която представлява тялото ви.

6. Напишете история за вашия стрес. Представете си, че сте репортер, който пише статия за собствения ви стрес. Опишете ситуацията, хората, които са замесени в нея, както и останалите фактори, които участват. Виждането на хартия, описваща черно на бяло вашите стресори, ще ви помогне да ги разберете по-добре. Освен това може да ви подскаже възможни решения, които преди това не сте виждали.

7. Започнете дългосрочен проект. Това ще ви закотви в настоящия момент, тук и сега. Освен това всяка нова стъпка ще ви учи на нещо ново за вас самите. Изберете нещо, което е полезно и ви доставя удоволствие – от плетене, до засаждане на градина или писане на книга.

8. Създайте си персонално изразена мисия, която описва вашите гледни точки и цели. Това ще ви помогне и ще фокусира вниманието ви, когато изникват предизвикателства. Това не само, че ще ви помогне да следвате правилната посока, но и ще помогне да преминавате решително и целенасочено всеки изминал ден.

9. Преместете психическият си багаж т.е. обремененост. Това упражнение ще помогне и облекчи затрупването и претоварването. Затворете очи и си представете, че съзнанието ви изглежда като претъпкан шкаф. Представете си се, как вземате един огромен куфар и го пълните с вещите от там, които вече не се нуждаете. След като изпразните шкафа от боклуците, занесете куфара на гарата и го сложете в един вагон. Почувствайте облекчението, от това, че сте се освободили от ненужния товар.

Може да харесате и..


Реклама