Реклама

Полезни съвети против стареене

полезни съвети

17 от най-добрите анти-ейджинг полезни съвети на всички времена.

Може да отложите появата на бръчки по лицето, тъмни петна по кожата и останалите видими знаци за остаряване, като използвате тези доказани стратегии. Начинът на живот се отразява върху външния ни вид, независимо доколко го осъзнаваме. Всичко, което правим, чувстваме и ядем остава отпечатък върху лицето ни, затова трябва да сме внимателни и да се погрижим за себе си по най-естествените начини, за да бъдем в хармония с тялото си и да изглеждаме добре. Ето кои са най-добрите естествени начини, по които можем да задържим младостта за по-дълго.

Полезни съвети против стареене

  • Хапвайте антиоксиданти

Антиоксидантите предпазват кожата от свободните радикали в околната среда, които са вредни за клетките на кожата, защото унищожават наличните еластин и колаген в нея.  Докато един здравословен режим на хранене ще се отрази благоприятно на цялото ви тяло, плодовете и зеленчуците, които съдържат антиоксиданти като витамини В и Е ще се отразят благотворно по-специално на кожата.

  • Не забравяйте да консумирате ферментирали храни

Храни като кимчи, кисело зеле, темпе и други пробиотични храни са добри за червата. Оказва се, те могат също да се борят с преждевременното стареене, защото имат отлични антиоксидантни и противовъзпалителни свойства.

  • Много протеини

Повечето жени трябва да консумират 46 грама протеин на ден, което ще помогне за контрол на апетита, а това от своя страна ви помага да отслабнете или просто да поддържате млада и стройна фигура.

  • Никаква захар

Тъй като риска за затлъстяване, диабет и сърдечно-съдови заболявания не е достатъчно основание, захарта може да окаже негативни влияние и върху кожата ви, но ако не можете да се откажете напълно от нея,   се съсредоточете повече върху водене на активен начин на живот и хранене към изцяло балансирана диета.

  • Спете върху копринена калъфка

Памукът и полиестерът дърпат деликатната кожа на лицето, но копринените и сатенените калъфки за възглавници са нежни и могат да ви попречат да се събужда с гънки върху бузите, а това ще забави образуването на фини линии с течение на времето.

  • Спете по гръб

Ако винаги спите на една и съща страна, този навик може да  причини линии, които се образуват по бузата, която е постоянно притискана от възглавницата. Спането по гръб е полезно не само за предотвратяване на бръчки – то облекчава болките в гърба и врата, бори се киселинния рефлукс и дори помага за предотвратяване на отпускането на гърдите.

  • Консумирайте полезни мазнини

Има много причини да се обичат омега-3 мастни киселини: Те ни пазят сити, помагат на тялото да абсорбира жизненоважните витамини и са свързани с намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания.  Освен това спомагат за по-здрава кожа чрез  намаляване на възпалителни кожни заболявания като акне и псориазис.

  • Направете физическите упражнения приоритет

Ако запазването на теглото под контрол и превенцията на хронични здравословни условия не са достатъчна причина, редовните тренировки могат да ви помогнат да изглеждате и да се чувствате по-млада от годините си. Редовните физически упражнения може да помогнат за забавяне признаците на стареене на кожата.

  • Овладейте стреса

Стресовите ситуации оказват негативно влияние не само върху  психичното здраве. Стресът и свързаните със стрес хормони имат ефекти на състаряване. Ето защо е важно да намерите начини за справяне с напрежението чрез повече сън, практикуване на йога или медитация.

  • Правилно ексфолиране на кожата

Ексфолирането премахва мъртвата кожа и разкрива по-гладката кожа отдолу, но е важно да се уверите, че не го правите по агресивен начин. Твърде много ексфолиация е контрапродуктивна.

  • Използвайте ретиноиди

Ако имате само един анти-стареене продукт в аптечката, трябва да я направите по-ретиноидна. Дерматолозите обичат тази съставка с мощна грижа за кожата  (производна на витамин А), заради способността й да ускори обновяването на клетките. Ретиноидите стимулират производството на колаген, което води до по-младежки вид на кожата.

  • Намалете консумацията на сол

Храните с високо съдържание на натрий карат тялото да задържа вода,  оставяйки  усещане за тежест и подуване.  Не само че ще изглеждате по-малко подути, ако избягвате солта, но диета с ниско съдържание на натрий също така ще намали риска от високо кръвно налягане и мозъчен инсулт.

  • Пийте много вода

Недостатъчното количество питейна вода, ще окаже влияние върху стареенето на кожата. Старайте се да имате дневен прием поне по осем чаши, за да сте добре хидратирани.

Алкохолът дехидратира тялото, така че помислете два пъти преди да си налеете втората чаша с вино. Дехидратираната кожа е по-вероятно да изглежда суха, жълтеникава и сбръчкана. Бъдете особено внимателни с бялото вино: киселината в него може да увреди вашия емайл и да направи зъбите ви по-податливи на трайни петна.

  • Грижете се за ръцете си

Вероятно полагате всичко грижи за кожата на лицето си, но какво ще кажете за вашите ръце? Без целенасочена схема да се забави появата на тъмни петна и текстурни промени, ръцете могат да издадат възрастта на човек по-бързо от лицето. Разтрийте лосион с SPF фактор върху ръцете си всяка сутрин, за да се предпази нежната кожа там от вредните ултравиолетови лъчи. А през нощта използвайте редовно лосион против стареене върху лицето на ръцете си.

  • Погрижете се за гърдите си

Прекалено многото излагане на слънце, може да ви оставя с петна и лунички по кожата в краткосрочен план, а след време, може да забележите, бръчки, отпусната кожа и бели петна по деколтето. Не забравяйте да нанасяте слънцезащитен крем всеки път, когато излизате и овлажнявйте тази зона с хидратираш крем с ретинол преди лягане.

  • Спете достатъчно

Трябва да се мисли за съня като за друга важна стъпка в грижата за кожата. Не само, че когато затворим очи  кожните клетки регенерират през нощта, но добрият сън също така помага за предотвратяване на тъмните кръгове под очите.

 

 

 

 източник:health.com

Може да харесате и..


Реклама