Реклама

Сън за щастие и красота

сън за щастие

Сън за щастие и красота. Някои лоши навици, които вредят на качествения сън, а от там – на настроението и красотата ни.

Несъмнено, колкото и упражнения да правим, колкото и диети да спазваме, колкото и маски за лице да слагаме и да успяваме да устоим на вкусните мъфини в офиса, нищо от това няма да ни направи толкова красиви и да запази доброто ни настроение така, както качественият, възстановяващ сън през нощта.

Реклама


Тялото и ума ни отчаяно се нуждаят от почивка, за да функционират правилно. Понякога не е толкова лесно просто да затворим очи и след 8 часа сладки сънища да се събудим свежи и енергични. Причините да ни се налага да пием хапчета за сън, за да заспим спокойно и дълбоко, често се крият в лошите ни навици, които гонят сладката умора.  Обърнете внимание на навиците си преди сън, за да разберете дали правите някои от тези големи грешки и се научете как да ги поправите, за да получите полагаемия ви се сън за щастие и красота.

Сън за щастие и красота

сън за щастие

Нали знаете какво е усещането, когато се събудите по време на ваканция – свежи и нетърпеливи за всичко, което ще ви донесе започващият ден? Ето това трябва да изпитвате всяка сутрин. За да се радвате на добро здраве, продуктивност, добра координация и бдителност, трябва да получавате редовно по 7-9 часа качествен, нощен, спокоен сън. Ако се събуждате гроги, изпитвате абсолютна необходимост от кофеин, за да функционирате или задрямвате през целия ден, значи не получавате достатъчно сън или имате проблеми със съня.

Понякога причината е във възглавницата. Или по-скоро в използването на само една за под главата. Ако спите по гръб, поставете една ниска възглавница под коленете си, за да намалите натиска в долната част на гърба. Или ако спите на една страна, сложете възглавница под горната си подмишница за опора на ръката си и една между краката си, за да запазите гръбнака си изправен.

Спането по корем също може да създаде някои очевидни въпроси, като този, че не сте в състояние да дишате, например. Тъй като трябва да обърнете главата си на една страна, за да получите въздух, вие същност извивате гръбнака си. С течение на времето, това може да доведе до болки в гърба и врата.

Консумацията на алкохол преди лягане може да ви помогне да задремете в началото, но също може да ви накара да се събудите през нощта, което в крайна сметка ще попречи на качеството на съня. Колкото повече пиете, толкова по-лошо ще  спите.

Ако не си лягате по едно и също време вечер, това също може да попречи на пълноценния ви сън за щастие и красота. Един последователен график за сън помага на тялото ви да знае кога е време да заспи и да се събуди. Това прави ставането сутрин по-малко болезнено.

сън за щастие

Ако си мислите, че през цялата работна седмица може да се преуморявате и след това да наваксате през почивните дни, това няма как да се получи. Последните изследвания показват, че недостатъчното и неспокоен сън може действително да доведе до трайно увреждане на мозъка, което може да застраши вашата бдителност и силата на мозъка – и прекарването на цял ден в леглото през уикенда не може да се поправи това.

Лягането на пълен стомах също пречи на съня. Всеки път, когато вечеряте по-малко от три часа преди лягане, това ще ви постави  на риск от киселини в стомаха и стомашно разстройство, което може да е трудно да за спите. Дръжте леки среднощни закуски и винаги  избягвайте мазни, пържени или пикантни храни преди лягане.

Матракът, върху който спите, също е фактор за качествен сън за щастие и красота. Повечето вътрешни матраци с пружини издържат само за пет или десет години, максимум, в зависимост от качеството на матрака, теглото ви и колко време прекарвате в леглото. Ако вашият е с голяма вдлъбнатина в средата или тялото ви хлътва в матрака, когато лежите на него, най-вероятно ще се събудите с болки в долната част на гърба, бедрото или в рамото. Едно покритие от пяна или нов матрак може да помогне да преминете през всички фази на съня.

Ако спите с телефона си или използвате компютъра или телевизора преди сън, също трудно ще заспите. Тези екрани излъчват синя светлина, която активира мозъка и се намесва в естествения цикъл на сън на вашето тяло. Ако получите имейл или текстово съобщение в средата на нощта – дори и след като затворите очите си – светлината може да мине направо през клепачите ви и да стимулира нервната система и мозъка. Така че можете да целунете дълбокия, възстановителен сън за довиждане. В идеалния случай, оставете телефона си извън стаята си, докато спите. Ако това не е опция, сложете го на тих режим с екрана надолу върху повърхност, която е далеч от леглото ви. Що се отнася до телевизора, изключете го един или два часа преди лягане, за да се даде на мозъка ви шанс да си почине.

сън за щастие

 

източник:harpersbazaar.com

снимки:vivaluxury.blogspot.bg

Може да харесате и..


Реклама