Реклама

Спирулина

спирулина

Спирулина са синьо-зелени микроводорасли, които лесно се усвояват от човешкият организъм, нормализират микрофлората на червата, интензивно пречистват организма и са полезни при балансирано и здравословно хранене. Те спадат към т.нар. суперхрани. Съдържат повече от 50 скъпоценни микроелемента, протеини, каротеноиди, витамини, минерали и незаменими мастни киселини. Морските синьозелени водорасли спирулина са известни със своите тонизиращи и подхранващи свойства и се прилагат за намаляване на наднорменото тегло, за профилактика при анемии и в диетотерапията. Също така спомагат за намаляване на холестерола, благодарение на мастните киселини в тях. Спирулина съдържат антиоксидантни съставки, които изчистват високо реактивните свободни радикали, които водят до редица дегеративни отклонения и рак. В състава им има редица пигменти – хлорофил, ксантофил, миксоксантофил, зеаксантин, ехиненон, кантаксантин, диатоксантин, бета-криптоксантин, осцилаксантин, фикобилипротеини, 3-хиспоксиехиненон,  с-фикоцианин и алофикоцианин. Те имат пряко имуностимулиращо действие  от една страна и висока антиоксидантна активност от друга. Желязото в спирулина подпомага за намаляване на умората и изтощението, като същевременно допринася за изграждане на червените кръвни клетки и хемоглобина. Витамин А допринася за поддържане на нормално зрение и подпомага имунната система да функционира нормално, а Витамин К от друга страна подпомага за поддържане на костите и нормалното съсирване на кръвта.

Спирулината  е много популярна през последните години и е призната за здравословна храна. Одобрена е от Световната Здравна Организация, Агенцията за лекарствени средства и храни в САЩ  и други медицински организации. Тъмнозеленото й оцветяване е резултат от струпването на естествени пигменти – по конкретно хлорофил, фикоцианин и каротеноиди, които събират слънчевата енергия. Богата е на минерали, витамини А, К и В 12 и протеини. Съдържа високи нива на важни и незаменими аминокиселини, които могат да бъдат набавени в човешкият организъм единствено чрез храната като лизин, цистеин, метионин, фенилаланин и треонин. Комплексът от нутриенти – желязо, калий, калций, хром, мед, магнезий, манган, фосфор, селен, натрий, цинк и бета каротин в спирулина спомага за  възстановяване след тежко боледуване, при следкръвоизливни анемии или тежко физическо натоварване, както и при недобро развитие при децата и разнородни проблеми на напредналата възраст. Спирулината обогатява чревната флора и помага при предотвратяване на стомашночревни разстройства. А благотворната чревна флора от своя страна подобрява абсорбирането на храните, предпазва от запек и автоинтоксикация и е основа за стабилно и добро здраве.

Има сведения, че  ацтеките са се хранели със спирулина от векове.  В Средна Америка, Африка и Австралия също е била използвана за храна. През вековете се е приемала като храна под различна форма в различните краища на света. Освен ценна като източник на витамини и минерали, тя съдържа есенциални мастни киселини, които не съществуват като комбинация в нито една друга храна – растителна или животинска. Гамалиноленовата киселина, която е абсолютно необходима за развитието на бебетата, се съдържа в най-големи количества в майчината кърма, а на второ място в спирулината. Ето защо я наричат “майчиното мляко на планетата”.

Спирулината е алкална и помага за поддържането на оптимално рН в организма. Човешките тела обикновено са прекалено подкиселени поради консумацията на прекалено много преработени, пържени, преварени и стари храни, както и от пиенето на сладки газирани напитки. За запазване на добро здраве е необходимо да поддържаме добър алкалнокиселинен баланс, а спирулина ни помагат много в борбата с една от главните причини да боледуваме.

Препоръчителният дневен прием спирулина е между 1 и 3 чаени лъжици по време на хранене или след хранене веднъж или два пъти на ден. Прахообразният зелен продукт се приема най-добре като добавка към смути или с цитрусов прясно изцеден сок  на закуска. Избягвайте спирулината вечер, ако спите леко.

При първата консумация на спирулина е добре да започнете с малко количество. Може да намерите продукта под формата на таблетки или зелена прахообразна смес. Една чаена лъжица прах за целия ден ще ви даде възможност освен да вкусите продукта,  да установите как ви действа. Възможно е да настъпят очистителни процеси, така че не се изненадвайте, ако започнете да посещавате по-често тоалетната.

 

Може да харесате и..


Реклама