Стратегии за презареждане през новата година

Реклама

стратегии

8 неочаквани начини за  презареждане през новата година. Прости и изненадващи стратегии, с които да бъдете психически и физически готови за започващата година.

Реклама


Ако сте от хората, които със започването на всяка Нова година си обещават да променят начина си на живот и да станат една още по-добра версия на себе си, а малко по-късно губят мотивация, то тези практични стратегии ще ви помогнат неусетно и лесно са постигнете поставените цели. Вижте как може да станете по-енергични, по-креативни и по-щастливи с прилагането на лесни и ефективни стратегии в ежедневието си.

Стратегии за презареждане през новата година

стратегии

Цел: Повишаване на енергийните нива.

Как да я постигнете: Правете редовно упражнения, дори и да не са дълги тренировки.

Защо това ще проработи: Физическата активност повишава енергията. Дори малко количество от упражнения ще ви помогне, за да започнете да се възползвате от предимствата им. В действителност, достатъчни са само 20 минути 3 пъти седмично движения с ниска интензивност. Изследователи от Университета на Джорджия, поставят нередовните трениращи на точно такава схема с помощта на стационарни велосипеди. Те са установили, че техните енергийни нива се подобрили с 20 на сто. Техните нива на умора се подобряват с цели 65 процента, дори повече от тези на група от друго проучване, които са ангажирани с упражнения за същата продължителност и честота в умерена интензивност.

стратегии

Цел: Управляване на стреса.

Как да я постигнете: Оцветявайте книжки за възрастни.

Защо това ще проработи: Виждали сте ги навсякъде и дори вероятно притежавате някоя книжка за оцветяване. Магически градини, далечни градове, морски създания, горски нимфи ​​или  тематични книги от “Игра на тронове” могат да ви отведат далеч от вашите проблеми на възрастни, докато ги оцветявате вътре за няколко минути. Да, това звучи малко глупаво и прекалено опростено, но преди да игнорирате тенденцията, помислете за потенциалната полза от това: “Тези книги фокусират вниманието върху една много проста задача, за да помогнат да се изтласкат отрицателните, стресиращи мисли”, твърди Джо Таравела, доктор и клиничен психолог и асистент в катедрата на клиниката по медицина в Нюйоркския университет “Langone Medical Center”. Задачата не изисква същото ниво на креативност като традиционната арт терапия (която е част от това, което прави арт терапията ефективна), но това е именно нещото, което я прави достъпна. “Не може да има някаква тревожност с арт терапия при хора, които не се смятат за художници”, казва той. “Те се тревожат за това, какви цветове да изберат, какво да направят или боядисат и какво  ще излезе. Оцветяването е просто оцветяване.” Помислете за това като новата алтернатива на плетене.

стратегии

Цел: Да бъдете по-щастливи.

Как да я постигнете: Подобрете финансовото си здраве.

Защо това ще проработи: Финансовите въпроси могат да направят почти всеки нещастен. Според проучване от Американската психологическа асоциация. 72%  от хората изпитват стрес от време на време, когато стане дума за пари, а 26% признават, че мислите им са заети с финансови проблеми през повечето или цялото време. Друго скорошно проучване, на повече от 60,000 австралийци установи, че финансовият контрол е един от трите фактора в “златния триъгълник на щастието”, което означава, че елемент от съществено значение е чувството на благосъстояние, така че намаляването на тревогите, свързани с парите е едно добро място да започнете да се чувствате по-щастливи (другите два фактора са: чувство за цел и задоволяване на личните отношения).

стратегии

Цел: По-малко спадове във вниманието или бдителността.

Как да я постигнете: Подмяна на крушките с нажежаема жичка в жилищното пространство с LED.

Защо това ще проработи: До сега, напомнянето, че синята светлина преди лягане не е добра, вероятно ви се е набила в главата, но самата причина, че е лоша за съня, я прави идеална по време на деня. Изкуствената светлина със сини вълни увеличава бдителността, вниманието и производителността, според изследванията в “Sleep. “Естествената слънчева светлина е най-добрият източник, с който се сблъскваме всеки ден”, обяснява авторът на изследването д-р Щадаб Рахман, постдокторален изследовател в областта на медицината, в подразделение на съня и циркадните нарушения в болница в Бостън. Но ако часовете, прекарани навън, са малко и се случват рядко, LED крушките съдържат много по-кратка дължина на вълната на светлината, отколкото жълтеникавите нажежаема такива. Просто включете светодиодите на разстояние най-малко два часа преди лягане, за да се избегнат проблеми със съня.

стратегии

Цел: Да се събуждате щастливи и да запазите хубавото си настроение през целия ден.

Как да я постигнете: Като се фокусирате върху качеството на съня, а не върху количеството му.

Защо това ще проработи: Нощ,  пълна с многобройни събуждания, влияе негативно на вашето настроение повече, отколкото получаването на кратък, но непрекъснат сън, според ново изследване. Участниците, които са били събудени от изследователите на всеки час, съобщават за по-значително намаляване на положителното си настроение на следващия ден, в сравнение с пациентите, които си легнали по-късно, но им било позволено да спят непрекъснато. С поглед върху мозъчните вълна на участниците, изследователите са открили, чепрекъсваните спящи получават по-малко сън с бавни вълни,  “който е от съществено значение за вида на дълбок сън, който ни помага да се събудим с чувството, че сме освежени”, казва авторът на изследването д-р Патрик Финансо, асистент професор по психиатрия и поведенчески науки в “Johns Hopkins Medicine” в Балтимор.

стратегии

Цел: Да мислите по-креативно.

Как да я постигнете: Опитайте нов начин на живот, различен от вашия собствен.

Защо това ще проработи: Според научни изследвания е установено, че потопяването в една нова култура доставя сътресение на творчеството. “Нещо толкова просто като това да видите как различни хора гледат един и същ обект ви прави по-гъвкави в мисленето”, обяснява д-р Адам Галински, професор в “Columbia Business School” в Ню Йорк, който е изучавал връзката между времето, прекарано в чужбина и творчеството. Ако това ви дава стимул да скочите на самолета за почти навсякъде, ние ви подкрепяме, но може да извлечете подобна полза и по-близо до дома, Д-р Галински препоръчва да прекарате ден в разглеждането на нов квартал с отличителна култура – да се храните в местен ресторант, да прекарате време в опознаването на магазините и да играете като местен, вместо като турист.

източник:oprah.com


Реклама